ІНТЕЛЕКТУАЛЬНЕ ЛІДЕРСТВО В СИСТЕМІ ОСВІТИ

Автор(и)

  • В. Вінтоняк Гуманітарний інститут Національного університету оборони України імені Івана Черняховського, Україна https://orcid.org/0000-0002-3878-1848
  • В. Кузіна Українська військова академія, Україна

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2020-54-1-58-65

Ключові слова:

інтелектуальне лідерство, управління, ефективність, освіта, університет.

Анотація

Здійснено спробу психологічного осмислення проблеми інтелектуального лідерства в управлінні та розвитку університетів. Охарактеризовано сутність інтелектуального лідерства, його прояви, основні детермінанти формування. Проаналізовано світову практику функціонування університетів, основні показники та рейтинги університетів, чим підтверджено значимість інтелектуальних ресурсів в освітніх організаціях. Визначено основні показники, за якими оцінюють ефективність реалізації інтелектуального лідерства.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

В. Вінтоняк, Гуманітарний інститут Національного університету оборони України імені Івана Черняховського

кандидат психологічних наук

В. Кузіна, Українська військова академія

кандидат психологічних наук

Посилання

Бурдье П. Образование как трамплин профессиональной карьеры / П. Бурдье // Социология образования: Тексты. / под. ред. В. Констатиновского. – М.: Изд-во Моск. ун-та, 2000. – 390с.

Друкер П.Ф. Менеджмент. Вызовы XXI века. – М.: “Манн, Иванов и Фербер”, 2012. – 256 c.

Жуков С. Неоекономіка як нова соціально-економічна реальність і наслідок економічної глобалізації та революції в інформаційних технологіях. Економічні науки. Серія «Економічна теорія та економічна історія». Збірник наукових праць. Луцький НТУ. – Випуск 11 (44). – Луцьк, 2014.

Индекс развития человеческого потенциала – информация об исследовании [Електронний ресурс] / Центр гуманитарных технологий. – Режим доступу: https://gtmarket.ru/ratings/human-development-index.

Новая экономика: материал из Википедии. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://ru.wikipedia.org/wiki.

Оуэн Х., Ходжсон В., Газзард Н. Призвание – лидер: полное руководство по эффективному лидерству. – Днепропетровск : Баланс Бизнес Букс, 2005. – 384 с.

Пронин С.Н., Пронина Е.В. – Условия достижения интеллектуального лидерства организацией // Теоретическая и прикладная экономика. – 2015. – № 4. – С. 65 – 71.

Салми Д. Создание университетов мирового класса / Издательство «Весь Мир» –Москва 2009.

Сербиновский Б.Ю. Стратегия интеллектуального лидерства университета нового типа на рынке образовательных и научных услуг/ Б.Ю. Сербиновский, А.М. Оздоева; Юж. федеральный ун-т. – Новочеркасск: ЮРГТУ(НПИ), 2010. – 204 с.

Kalenyuk І. S., Tsymbal L. I. Transformative leadership of universities in the global economic environment. Науковий вісник Полісся. – 2017. – № 1(1). – С. 37-42

Keikha A., Hoveida R., Yaghoubi N.M. (2017) The Development of an Intelligent Leadership Model for State Universities. Foresight and STI Governance, vol. 11, no 1, pp. 66 –74.

McKeown A., Bates L. (2013) Emotional intelligent leadership: Findings from a study of public library branch managers in Northern Ireland // Library Management. Vol. 34. № 6/7. Р. 462–485.

Sydänmaanlakka P. (2008) Intelligent leadership and creativity: Supporting creativity through intelligent leadership. Paper presented at the 2nd International Conference “Creativity And Innovation Management: Integrating Inquiry and Action”, May 28–30 2008, Buffalo, New York.

Tofighi S.H., Fallah M.S., Khajehazad M. (2012) Quality Evaluation of Educational Leadership in Baqiyatallah Hospital Using Baldrige Excellence Model // Scientific Journal of Medical Sciences University of Qazvin. Vol. 16. № 2. P. 66–70.

https://www.educationindex.ru/articles/university-rankings/arwu/

https://www.educationindex.ru/articles/university-rankings/times-higher-education?page=1

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-24

Як цитувати

Вінтоняк, В., & Кузіна, В. (2020). ІНТЕЛЕКТУАЛЬНЕ ЛІДЕРСТВО В СИСТЕМІ ОСВІТИ. Вісник Національного університету оборони України, 54(1), 58–65. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2020-54-1-58-65

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ