ЕМПАТІЯ ЯК СКЛАДОВА ПСИХОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ КУРСАНТА

Автор(и)

  • О. Дячкова Черкаський інститут пожежної безпеки ім. Героїв Чорнобиля Національного університету цивільного захисту України, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-5164-3522

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2019-51-1-31-35

Ключові слова:

емоційна орієнтація, емоційно-вольова регуляція, особистісне зростання, міжособистісна взаємодія, освітній процес.

Анотація

Стаття має на меті теоретично обґрунтувати феномен емпатії як одного з компонентів психологічної культури курсантів, що здійснює визначальний вплив на особистість майбутнього фахівця у стресогенних професійних умовах.

Стаття містить аналіз теоретичних здобутків науковців у галузі психологічної культури, емоційної взаємодії, зв’язку поведінкових стратегій та емпатії. Зазначено дефініцію психологічної культури як сукупності напрацьованих конструктивних способів саморегуляції дій та емоцій, саморозвитку фахівця у професійному напрямі. Стаття містить результати емпіричних досліджень рівня розвитку емпатії курсантів, кількісні показники зв’язку емпатії, емоційно-пізнавальними властивостями особистості та її психологічною культурою.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

О. Дячкова, Черкаський інститут пожежної безпеки ім. Героїв Чорнобиля Національного університету цивільного захисту України

кандидат педагогічних наук, викладач 

Посилання

Долгова В. И., Мельник Е. В., Петрова Н. М. Феномен эмпатии в психологических исследованиях // Научно-методический электронный журнал «Концепт». – 2015. – Т. 31. – С. 86–90. – URL: http://e-koncept.ru/2015/95524.htm.

Мотков О.И. Природа личности. Москва : ГУП Воскресенская типография, 2007. 248 с.

Молоканова Е. В. Формирование психологической культуры у курсантов военных вузов [Электронный ресурс] / Е. В. Молоканова // Студенческий научный форум 2013 : V Междунар. студен. научн. форум 2013 г., 15 февр.-1 апр. 2013 г. / Рос. Акад. Естествознания. Москва , 2013. URL: http://www.scienceforum.ru/2013/pdf/9007.pdf.

Особенности межличностных отношений курсантов с разным уровнем эмпатии: материалы 5 Всероссийской с Международным участием научно-практической конференции [«Современные технологии обеспечения гражданской обороны и ликвидации последствий ЧС»] / Н. П. Сергиенко. – Воронеж, 18 апреля 2014. – С. 182–183.

Психологічний словник / [авт.-уклад.: В. В. Синявський, О. П. Сергєєнкова ; за ред. Н. А. Побірченко]. Київ : Наук. світ, 2007. 336 с.

Черноскутова Т.О. Развитие уровня эмоционального интеллекта и волевых качеств личности на примере курсантов военного и студентов технического вузов // Психопедагогика в правоохранительных органах. 2011. № 1(44). С. 39–41.

Щербаков С. В. Эмоциональный интеллект как структурный компонент психологической культуры курсантов военных вузов. Фундаментальные исследования. 2015. № 2. С. 336–339.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-11

Як цитувати

Дячкова, О. (2020). ЕМПАТІЯ ЯК СКЛАДОВА ПСИХОЛОГІЧНОЇ КУЛЬТУРИ КУРСАНТА. Вісник Національного університету оборони України, 51(1), 31–35. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2019-51-1-31-35

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ