ПРОБЛЕМИ СТАНОВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ В УМОВАХ ҐЕНДЕРНОЇ ДЕПРИВАЦІЇ

Автор(и)

  • О. Кізь Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Ukraine https://orcid.org/0000-0001-8571-0914

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2021-61-3-35-49

Ключові слова:

ґендерна соціалізація, ґендерна депривація, ґендерні упередження, ґендерні стереотипи, освітній простір, учасники освітнього процесу, шлюбно-сімейні стосунки, батьківсько-дитячі взаємини.

Анотація

У статті представлено теоретичний аналіз проблем становлення особистості в ході ґендерної соціалізації на різних вікових етапах набуття ґендерної ідентичності. Розкрито дефініцію «ґендерна депривація» на прикладі двох агентів ґендерної соціалізації: батьківської сім᾽ї та закладів освіти. Охарактеризовано чинники сімейного та освітнього середовища, що здійснюють депривуючий вплив на учасників ґендерних взаємин у системах «педагог-вихованець», «учитель-учень», «батьки-діти» через дію ґендерних упереджень, ґендерних стереотипів та ґендерних настановлень, наявних у свідомості та відображених у поведінці суб’єктів батьківсько-дитячої та педагогічної взаємодії.

Біографія автора

О. Кізь , Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка

кандидат психологічних наук, доцент

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-02

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ