ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЯК ПРЕДИКТОР РІЗНИХ АСПЕКТІВ РЕГУЛЯЦІЇ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ПСИХОЛОГА
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-6858-2021-64-6-78-84Ключові слова:
емоційний інтелект;, предиктор;, регуляція;, професійна діяльність;, фахівець.Анотація
У статті розглянуто наукові підходи і практичні доробки вчених з проблеми емоційного інтелекту в аспекті його розгляду як предиктора різних аспектів регуляції у професійній діяльності фахівця. Визначено роль емоційного інтелекту як ресурсу у регуляції професійної життєдіяльності особистості, а також виявити можливість його розвитку. Зазначається, що проблема розвитку емоційного інтелекту потребує додаткового вивчення та існує необхідність більшої кількості наукових досліджень, особливо у контексті емоційного інтелекту як здібності. Спірним залишається питання оптимального періоду розвитку емоційного інтелекту.
Завантаження
Посилання
Амплєєва О.М. Емоційний інтелект в структурі професійної діяльності психолога: дис. канд. психол. наук. Держ. закл. «Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського». О., 2013. 200 с.
Гичко Ю.В. Формування емоційної компетентності майбутніх психологів засобами коуч-технологій: дис. д-ра філософії. Умань: УДПУ ім. Павла Тичини, 2021. 186 с.
Дерев’янко С.П. Емоційний інтелект як чинник соціально-психологічної адаптації особистості до студентського середовища: дис. канд. психол. наук. Чернігів: ЧДПУ ім. Т.Г. Шевченка, 2009. Ч. 1, Ч. 2. 192 с.
Зарицька В.В. Психологія розвитку емоційного інтелекту у системі професійної підготовки фахівців гуманітарного профілю: дис. д-ра психол. наук. Класич. приват. ун-т. Запоріжжя, 2012. 400 с.
Коврига Н.В. Стресозахисна та адаптивна функції емоційного інтелекту: дис…канд. психол. наук. Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН України. К., 2003. 224 с.
Милославська О.В. Емоційний інтелект як складова комунікативної компетентності студентів: дис... канд. наук. 2011. 164 с.
Носенко Е.Л., Коврига Н.В. Емоційний інтелект: концептуалізація феномену, основні функції. Монографія. К.: Вища школа, 2003. 126 с.
Романова В.С. Емоційний інтелект як чинник групової динаміки: дис. канд. психол. наук. КНУ ім. Тараса Шевченка. К., 2012. 180 с.
Caruso D.R.&Wolfe C.J. (2001). Emotional intelligence in the workplace. In Ciarrochi, J.P Forgas, J.&Mayer, J.D. (Eds.). Emotional intelligence in everyday life (Pp. 150–167). New York: Psychology Press.
Cherniss, Grimm, Liautaud (2010). Process-design training: A new approach for helping leaders develop emotional and social competence. Journal of Management Development. Vol. 29 Iss: 5. Pp.413 – 431.
Clarke Nicholas (2010). Emotional Intelligence and Its Relationship to Transformational Leadership and Key. Project Manager Competences. Vol 41, Issue 2. https://doi.org/10.1002/pmj.20162.
Dobrovolska N., Moroz L., Shpak M., Tsekhmister Y., Vovchenko O. (2021). Motivational mechanisms og emotional intelligence development in practicing psychologists. Ad alta-iournal of interdisciplinary research. Vol. 11, Issue 2. Pp. 54-59. Special Issue: 21.
Goleman D., Boytzis R.E. and McKee A. (2002) Primal leadership. Boston MA: Harvard Business School Press. 234 p.
Grant Enhancing coaching skills and emotional intelligence through training - Industrial and Commercial Training, Vol. 39 Iss: 5, 2007. Pp.257–266.
Kotsou Nelis, Gregoire Mikolajczack (2011). Emotional plasticity: conditions and effects of improving emotional competence in adulthood. Journal of Applied Psychology. No 96(4). Pp. 827-839.
Joseph D.L., Newman D.A. Emotional Intelligence: An Integrative Meta-Analysis and Cascading Model (2020). Journal of Applied Psychology. Vol. 95, No 1. Pp. 54–78.
Mayer J.D.,& Salovey P. (1997). What is emotional intelligence? In Salovey P.&Sluyter D.J. (Eds.). Educational development and emotional intelligence: Educational implications. Pp. 3–31. New York: Basic Books.
Umashankar К., Charitra HG. (2014). Conflict Resolution Through Training on Emotional Intelligence and Empathy in a Workplace-An Empirical Study. Research in Business and Management. No 1(2). Pp. 121-14.