ПСИХОЛОГІЧНІ ЧИННИКИ РЕАЛІЗАЦІЇ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ ДО ПІДГОТОВКИ ПСИХОЛОГІВ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-6858-2021-64-6-94-104Ключові слова:
мотивація;, готовність;, діяльність;, рефлексія;, компетентність;, майбутні психологи.Анотація
У статті розглянуті шляхом аналізу наукової літератури важливі психологічні та педагогічні чинники реалізації компетентнісного підходу до підготовки психологів. Визначені психологічні механізми оптимізації навчального процесу майбутніх психологів. Вказано, що розвиток рефлексивної, мотиваційної та когнітивної сфери особистості психолога шляхом застосування інтерактивних методів навчання сприяє формуванню професійної компетентності. Наведено приклади проблемних завдань, що застосовуються у процесі вивчення практико-зорієнтованих дисциплін.
Завантаження
Посилання
Вінтюк Ю. В. Вплив глобалізаційних та інтеграційних процесів у суспільстві на зміст підготовки майбутніх психологів. Молодий вчений. 2017. № 1.
Бондаренко І.І. Психологічні умови ефективної професійної адаптації психологів-початківців: автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України. Київ, 2004. 19 с.
Брунер Дж. Культура образования. М.: Просвещение, 2006. 223 с.
Гончаренко С. У. Фундаменталізація професійної освіти. Професійна освіта: педагогіка і психологія. 2006. Вип. 8. С. 165−173.
Дружиніна І. Професійне становлення майбутніх психологів: теоретико-методологічний аналіз проблеми. Освіта регіону. 2001. Вип. 2. С. 425–430.
Иванников В. А. Проблемы подготовки психологов. Вопросы психологии. 2006. № 1. С. 48–52.
Иванов Д.А. Экспертиза в образовании: учеб. пособие для студ. высших учеб. заведений. М.: Академия, 2008. 336 с.
Концепція розвитку освіти України на період 2015-2025 років. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti (дата звернення 10.12.2021 р.).
Матвієнко О. В., Затворнюк О. М. Професійна підготовка майбутніх психологів як психолого-педагогічна проблема. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2014. Вип. 1 (1). С. 215–220.
Пахальян В. Э. Методологические основания и технология работы по освоению учащимися основных понятий предметной области (на примере подготовки практических психологов в системе дополнительного высшего образования). Психология в вузе. 2012. № 1. С. 81–89.
Пащенко Т. Кейс-метод як сучасна технологія навчання спеціальних дисциплін. Молодь і ринок. 2015. № 8. С. 94-99.
Помиткіна Л.В. Психологічні особливості реалізації компетентнісного підходу в освіті. Педагогічна освіта: теорія і практика. Психологія. Педагогіка. 2015. № 23. С. 99-104.
Синишина В.М. Психологія суїцидальної поведінки: використання методів інтерактивного навчання під час проведення практичних занять. Ужгород: ДВНЗ «УжНУ», 2021. 90 с
Швалб Ю. Психологічні аспекти компетентнісного підходу в освіті. Вища школа. 2010. №2. С.31-36.
Черепєхіна О.А. Особливості психологічної готовності психологів до професійної діяльності у спорті: автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.01 / Інститут психології ім. Г.С.Костюка АПН України. Київ, 2006. 23 с.
Яценко Т. С., Глузман А. В. Методология глубинно-коррекционной подготовки психолога. Дніпропетровск: Инновация, 2015. 396 с.
Rodriguez, D., Patel, R., Bright, A., Gregory, D., and Gowing, M. (2002). Developing competency models to promote integrated human resource practices. Hum. Resour. Manage. 41, 309–324. doi:10.1002/hrm.10043
Schippmann, J. S., Ash, R., Battista, A., Carr, M., Eyde, L., Hesketh, L. D., et al. (2000). The practice of competency modeling. Pers. Psychol. 53, 703–740. doi:10.1111/j.1744-6570.2000.tb00220.x