РОЛЬ ЕМОЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ОСОБИСТОСТІ В ПОДОЛАННІ ЕМОЦІЙНИХ БАР’ЄРІВ У СПІЛКУВАННІ

Автор(и)

  • Л. Тишакова Луганський державний університет внутрішніх справ імені Е.О. Дідоренка м. Сєвєродонецьк, Україна https://orcid.org/0000-0001-9237-2730
  • К. Балабанова Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського «ХАІ», Україна https://orcid.org/0000-0003-3300-0042

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2021-64-6-119-125

Ключові слова:

емоційна компетентність;, емоційні бар’єри спілкування;, комунікація;, курсанти;, фахове навчання.

Анотація

Стаття присвячена дослідженню емоційної компетентності особистості та її ролі в подоланні емоційних перешкод в міжособистісному  спілкуванні. Метою дослідження є виявлення психологічних особливостей емоційної компетентності та їх зв’язку з емоційними бар’єрами  міжособистісного спілкування курсантської молоді. Проаналізовано теоретичні підходи до вивчення емоційної компетентності та наводяться емпіричні дані про вплив емоційних бар’єрів на ефективність комунікації курсантів, що знаходяться на різних курсах фахового навчання. Встановлено існування відмінностей між курсантами першого та випускного курсів в емоційній ефективності спілкування.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Л. Тишакова, Луганський державний університет внутрішніх справ імені Е.О. Дідоренка м. Сєвєродонецьк

кандидат педагогічних наук, доцент

К. Балабанова , Національний аерокосмічний університет ім. М.Є. Жуковського «ХАІ»

кандидат психологічних наук, старший викладач

Посилання

Балинська М.В. Емоційні бар’єри та емпатія в процесі міжособистісного спілкування підлітків з різного соціального оточення. Молодий вчений. – 2014.–№11(14).-С.226-229. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/molv_2014_11(14)__57.

Глазкова І. Я. Комунікативні бар’єри: сутність, причини, прояви, типологія. Гуманізація навчально-виховного процесу. 2011. Вип. IV., Ч. 1. С. 250–258.

Гоулман Д. Эмоциональный интеллект / Пер. с англ. А.П. Исаевой. М.: ACT МОСКВА ; Владимир : ВКТ, 2009. 478 с.

Зарицька В.В. Емоційний інтелект: аналіз наукових теорій. Теорія і практика сучасної психології. 2010. Вип. 1. С. 17-22. Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/tpcp_2010_1_6.

Кайдалова Л.Г. Психологія спілкування: навчальний посібник / Л. Г. Кайдалова, Л. В. Пляка. Х. : НФаУ. 2012. 132 с.

Миронець С.М Психологічні особливості прояву комунікативних бар’єрів у рятувальників міжнародних гуманітарних місій. Проблеми екстремальної та кризової психології. 2013. Вип. 13. С. 178- 183.

Носенко Е.Л. Емоційний інтелект: концептуалізація феномену, основні функції [Emotional intelligence: conceptualization of the phenomenon, basic functions]: моногр. / Е.Л. Носенко, Н.В. Коврига. К. : Вища школа, 2003.126 с.

Lopes P.N. Emotional Intelligence аnd Social Interaction. Pers. And Soc. Psychol. Bull. 2004. Vol. 30. P. 1018–1034.

Mayer J.D., Salovey P., Caruso D.R., & Cherkasskiy L. (2011). Emotional intelligence. In R. J. Sternberg & S. B. Kaufman (Eds.), The Cambridge handbook of intelligence (pp. 528–549). Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/CBO9780511977244.027

Saarni C. The Development Of Emotional Competence. The Guilford Press, NYC, 1999. 381 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-01-30

Як цитувати

Тишакова, Л., & Балабанова , К. (2022). РОЛЬ ЕМОЦІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ОСОБИСТОСТІ В ПОДОЛАННІ ЕМОЦІЙНИХ БАР’ЄРІВ У СПІЛКУВАННІ. Вісник Національного університету оборони України, 64(6), 119–125. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2021-64-6-119-125

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ