ОСОБЛИВОСТІ АДАПТАЦІЇ СТУДЕНТІВ ДО ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ

Автор(и)

  • Н. Харченко Умaнcький дeржaвний пeдaгoгiчний унiвeрcитeт iм. Пaвлa Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0001-6571-0976
  • Л. Науменко Умaнcький дeржaвний пeдaгoгiчний унiвeрcитeт iм. Пaвлa Тичини, Україна

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2022-65-1-125-131

Ключові слова:

адаптація;, дистанційне навчання;, COVID-19;, психологічна допомога;, посттравматичне зростання.

Анотація

Стаття присвячена аналізу особливостей адаптації студентів до дистанційного навчання в умовах пандемії. Зазначено, що дана тема є актуальною, але малодослідженою, через різноманіття наукових підходів щодо поняття «адаптація». Обґрунтовано, що ефективна адаптація виникає коли індивід ефективно реагує на ті вимоги і соціальні експектації, які ставить довкілля відповідно до його статі, віку та соціального статусу; при зустрічі з новими і екстремальними впливами індивід здатен обрати найбільш доцільні стратегії реагування для досягнення своїх цілей. Таке розуміння соціально-психологічної адаптації містить в собі ідею активності індивіда і його здатності здійснювати перетворювальну діяльність. Проаналізовано особливості адаптації студентів різних курсів до дистанційного навчання, охарактеризовано можливості психологічної допомоги студентам задля уникнення психотравмуючих ситуацій.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Н. Харченко, Умaнcький дeржaвний пeдaгoгiчний унiвeрcитeт iм. Пaвлa Тичини

кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології

Л. Науменко, Умaнcький дeржaвний пeдaгoгiчний унiвeрcитeт iм. Пaвлa Тичини

магістрантка кафедри психології

Посилання

Біла І.М. Формування адаптивних здібностей дітей в умовах сім’ї. Актуальні проблеми психології: Зб. наук. праць Інституту психології імені Г.С. Костюка НАПН України. Киїі, 2017. Вип. 15. С. 17-29

Абульханова-Славская К.А. Стратегия жизни. Москва: Мысль, 1991. 299 с.

Diener E., Oishi S., Lucas R. E. Personality, culture, and subjective well-being: Emotional and cognitive evaluations of life. Annual review of psychology. 2003. Vol. 54(1). P. 403-425.

Kahneman D., Deaton A. High income improves evaluation of life but not emotional well-being. Proceedings of the national academy of sciences. 2010. № 107(38). Р. 16489–16493.

Scheier M. F., Carver C. S., Bridges M. W. Distinguishing optimism from neuroticism (and trait anxiety, self-mastery, and self-esteem): a reevaluation of the Life Orientation Test. Journal of personality and social psychology. 1994. Vol. 67(6). P. 1063-1078.

Tedeschi R.G., Calhoun L.G. Posttraumatic growth: Conceptual foundations and empirical evidence. Psychological Inquiry. 2004. Vol.15. P.1–18.

Перепелюк Т.Д., Гриньова Н.В. Особливості стану психічного здоров’я студентів в умовах пандемії. Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського. Серія: Психологія. 2021. Том 32 (71) №1. С. 110-114.

Osadchenko І., Perepeliuk Т., Baldyniuk О., Masliuk R., Semenov А. The Essence and Causes of Mass Panic: An Analysis of Data on the Beginning of Quarantine in Ukraine (Сутність та причини виникнення масової паніки: аналіз даних початку карантину в Україні). International Journal of Criminology and Sociology, 2020, 9, 3146–3156. https://www.lifescienceglobal.com/independent-journals/international-journal-of-criminology-and-sociology.

Perepeliuk Tetiana, Hrynova Nataliia Studying the influence of the pandemic on mental health of students. Innovative Ansätze zur persönlichen Entwicklung und Verbesserung der Gesundheit. Monografische Reihe «Europäische Wissenschaft». Buch 4. Teil 10. 2021. 105-113.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-14

Як цитувати

Харченко, Н., & Науменко, Л. (2022). ОСОБЛИВОСТІ АДАПТАЦІЇ СТУДЕНТІВ ДО ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ. Вісник Національного університету оборони України, 65(1), 125–131. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2022-65-1-125-131

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ