АНАЛІЗ НАУКОВИХ ПІДХОДІВ ВІТЧИЗНЯНИХ ТА ЗАРУБІЖНИХ УЧЕНИХ ДО ВИЗНАЧЕННЯ ПОНЯТТЯ «ҐЕНДЕРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ» ФАХІВЦІВ

Автор(и)

  • В. Кравченко Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, Україна https://orcid.org/0000-0002-0541-7660

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2022-65-1-44-52

Ключові слова:

ґендер;, компетентність;, ґендерна компетентність;, ґендерні стереотипи;, статеворольова ідентичність.

Анотація

У статті проведено аналіз вітчизняних та зарубіжних наукових уявлень про ґендер, компетентність, ґендерну компетентність військових керівників та специфіку її впровадження в управлінську діяльність. Визначено важливість формування ґендерної компетентності військових керівників, що сприятиме підвищенню загально-професійного іміджу як Збройних Сил України, так і країни загалом.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

В. Кравченко , Національний університет оборони України імені Івана Черняховського

ад’юнкт кафедри морально-психологічного забезпечення діяльності військ (сил)

Посилання

Методичні рекомендації з інтеграції гендерних підходів в систему підготовки фахівців для сектору безпеки і оборони України. К. Левченко (гол.ред.кол.), О. Волобуєва, А. В’яткіна, С. Ганаба та ін.. Київ: ФОП Клименко Ю.Я., 2021. 297 с.

Корнійчук Ю.Г., Лазуріна Н.П., Островська-Бугайчук І.М. Аналіз методологічної бази забезпечення впровадження гендерної рівності та формування гендерної компетентності в процесі підготовки фахівців сектору безпеки та оборони. Наука і оборона. Київ, 2021. №3. 56 с.

Олійник Л.В. Професійна компетентність майбутніх офіцерів-зв’язківців: психолого-педагогічний аспект. Збірник наук. праць Військового інституту Київського Національного університету ім. Тараса Шевченка. Київ, 2005. № 1. 166–171 с.

Ягупов В.В. Методологія визначення основних видів компетентності випускників професійно-технічної освіти. Освітньонаукове забезпечення діяльності правоохоронних органів і військових формувань України : ІV всеукр. наук.-практ. конф. Вид-во Національної академії Державної прикордонної служби України імені Б. Хмельницького. Хмельницький, 2011. 373-376 с.

Равен Дж. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация. М., 2002. – 396 с.

Зязюн І.А. Філософія педагогічної дії: Монографія. Вид. від. ЧНУ ім. Богдана Хмельницького. Черкаси, 2008. 329 с.

Олійник Л.В. Компетентнісний підхід як необхідна умова сучасної освіти у військовому університеті. Проблеми освіти. Науковий збірник Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України. Київ, 2010. № 65. 43–48 с.

Нежинська О.О. Психологічні умови формування гендерної компетентномті керівників загальноосвітніх навчальних закладів. Електронний ресурс. Режим доступу: https://scholar.google.com.ua/citations?view_op=view_citation&hl=uk&user=1nEwgZYAAAAJ&citation_for_view=1nEwgZYAAAAJ:ZeXyd9-uunAC. Київ, 2011. 19 с.

Єрмолаєва Т.В. Гендерні стереотипи у сучасному українському суспільстві. Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Дніпро, 2017. № 1(13). 92-96 с.

Говорун Т. В. Соціалізація статі та сексуальності : монографія. : Навч. Книга –Богдан. Тернопіль, 2001. 240 с.

Петрова Л.О., О.Ю. Панфілов. Гендерна рівність в армії: участь жінок у військових діях в антитерористичній операції (операції об’єднаних сил). Збірник наукових праць Харківського національного університету Повітряних Сил. Харків, 2020. № 2(64). 20 с.

Кримець Л.В. Гендерна компетентність військового керівника: проблеми формування та досвід АТО. Вісник Національного університету оборони України. Київ, 2016. № 2 (34) 2016. 138-144 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-14

Як цитувати

Кравченко , В. (2022). АНАЛІЗ НАУКОВИХ ПІДХОДІВ ВІТЧИЗНЯНИХ ТА ЗАРУБІЖНИХ УЧЕНИХ ДО ВИЗНАЧЕННЯ ПОНЯТТЯ «ҐЕНДЕРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ» ФАХІВЦІВ. Вісник Національного університету оборони України, 65(1), 44–52. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2022-65-1-44-52

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ