ОСОБИСТІСНІ ДЕТЕРМІНАНТИ ГОТОВНОСТІ СТУДЕНТІВ-ПСИХОЛОГІВ ДО ЗДІЙСНЕННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КАР’ЄРИ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-6858-2022-67-3-89-98Ключові слова:
особистість;, особистісні детермінанти;, індивідуально-психологічні властивості;, психологічна готовність;, професійна кар’єра;, професійна самореалізація;, професіоналізація;, здобувач психологічної освіти.Анотація
У статті проаналізовано існуючі дослідження психологічних чинників та складових готовності студентів-психологів до побудови професійної кар’єри. Виокремлено кластери професійно важливих особистісних рис майбутніх психологів. У результаті емпіричного дослідження встановлено, що серед особистісних детермінант готовності до здійснення професійної кар’єри найбільш вагомими є аналітичні здібності, емпатія, мотивація, досягнення, розкутість у спілкуванні.
Завантаження
Посилання
Алмаші С. Дослідження психологічної готовності студентів-психологів до майбутньої професійної діяльності / С. Алмаші, С. Костю // Вісник Національного університету оборони України. – 2019. – №2 (52). – С. 5-15.
Антонова Н. О. Психологічні основи розвитку готовності до професійної діяльності у майбутніх психологів : автореф. дис. на здобуття наук, ступеня докт. психол. наук : спец. 19.00.07 «Педагогічна і вікова психологія» / Н. О. Антонова. – Київ, 2012. – 43 с.
Гриньова Н. В. Психологічні механізми становлення професійної свідомості майбутніх психологів у закладі вищої освіти / Н. В. Гриньова // Вісник національного університету оборони України. – 2021. – №4(62). – С. 34-40.
Казар’ян П. А. Професійний розвиток майбутнього психолога / П. А. Казар’ян // Актуальні проблеми психології. – 2016. – Т. 7. – Вип. 42. – С. 112-119.
Моляко В. О. Здібності, творчість, обдарованість: теорія, методика, результати досліджень : монографія / В. О. Моляко, О. Л. Музика. – Житомир : Рута, 2006. – 320 с.
Психологічна служба : підручник / [за ред. В. Г. Панка, А. Г. Обухівської, В. Д. Острової та ін.] – Київ : Ніка-Центр, 2016. – 362 с.
Сердюк Н. І. Атракційність як запорука ефективної консультативної діяльності психолога / Н. І. Сердюк // Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Психологія. – 2021. – №3. – Том 32(71). – С. 70-74.
Сколота Е. В. Асертивність як складник професійного профілю майбутнього психолога / Е. В. Сколота // Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Психологія. – 2020. – №4. – Том 31(70). – С. 79-83.
Столярова О. М. Мотиваційна готовність здобувачів вищої освіти до майбутньої професії психолога / О. М. Столярова, О. Д. Сафін, С. Ю. Діхтяренко, Т. С. Рабодзей // Вісник Національного університету оборони України. – 2021. – №6(64). – С. 105-109.
Стріха С. В. Визначення важливих індивідуально-психологічних рис майбутніх офіцерів-психологів пенітенціарних установ України / С. В. Стріха // Вісник Національного університету оборони України. – 2018. – №1(49). – С. 89-94.
Хуртенко О. В. Готовність до професійної діяльності майбутнього психолога у контексті його професійної адаптації / О. В. Хуртенко, І. П. Якимчук // Вісник Національного університету оборони України. – 2020. - №1(54). – С. 186-192.
Якимчук І. П. Особистісна зрілість майбутніх психологів у контексті їхньої професійної підготовки / І. П. Якимчук // Вісник Національного університету оборони України. – 2018. - №1(49). – С. 124-129.
Barchi B. V. Psychological features of the future specialist's professional formation / B. V. Barchi // Вісник Національного університету оборони України. – 2022. – №5 (63). – С. 5-11.