TRAINING DESIGN IN MARKETING PSYCHOLOGY
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-6858-2022-68-4-64-69Ключові слова:
тренінг;, методи психологічного впливу;, маркетинг;, інструменти маркетингу;, традиційний комплекс маркетингу;, новітні технології маркетингу.Анотація
У статті представлені результати теоретичного аналізу проблеми про місце та роль тренінгу в психології маркетингу. Тренінги дозволяють здобувачам вищої освіти поєднати теорію та практику. Акцентовано увагу на описі трансформації існуючих та появи нових маркетингових інструментів та технологій. Стверджується, що найбільших успіхів досягне той, хто правильно спрогнозує напрямок вектора навчання та застосує адекватні та передові маркетингові інструменти та технології.
Головною метою статті є теоретичне обґрунтування змісту та особливостей тренінгу як освітньої технології у підготовці майбутніх психологів до професійної діяльності у сфері маркетингу та реклами. Автори використали опис особливостей маркетингового мислення як психологічних факторів ефективної професійної діяльності, таких як: пошуковий стиль мислення та орієнтація на поточні потреби; розробка механізму маркетингового мислення особистості в процесі участі у тренінгу.
Аналіз наукових джерел. Теоретичні й методичні напрацювання з тренінгових технологій навчання викладено у працях А. Деркача, Ю. Ємельянова, В.Лук’янової, Ю. Швалба, Т. Яценко та ін.; досвід окреслення практичні аспекти психології реклами як галузі психологічної науки у сфері маркетингу досліджували Ф. Барден, Й. Бергер, Л. Геращенко, П. Грейвз, Р. Дулі, П. Гурєвич. Т. Компанієць визначає особливості використання технологій психологічного впливу в рекламі як інструментів маркетингу для збільшення купівельної спроможності
Обґрунтовано, що тренінг є найефективнішою технологією оволодіння конкретними знаннями, навичками та вміннями. Визначено психологічні аспекти у роботі тренера. У процесі тренінгу набувається досвід виконання аналітичних функцій в управлінні підприємством; отримується досвід командної роботи в процесі прийняття управлінських рішень. З’ясовано, що головний орієнтир під час проведення тренінгу з маркетингу та реклами є навчання на основі вирішення проблем, учасникам необхідно відштовхуватись від існуючої проблеми і реальної практики, формуючи освітній ресурс, що допомагає людині думати, аналізувати і розвиватись. Узагальнено, що результативність будь-якого тренінгу вимірюється кількісними та якісними параметрами.
Висновки. З’ясовано, що використання психологічного тренінгу дає можливість випускникам отримати не тільки потрібні знання та уміння, але й сформувати систему професійних компетенцій, які дозволять їм успішно виконувати функції психологічного управління в сучасних компаніях і мати певні конкурентні преваги у сфері маркетингу. Складено пропозиції щодо вдосконалення тренінгової діяльності у галузі маркетингу та реклами. Напрямком подальших досліджень визначено розробку методики, направленої на формування істотних специфічних поєднань компонентів маркетингового мислення і ціннісних орієнтацій, що оптимізують бізнес-діяльність майбутніх психологів у галузі маркетингу та розробку і упровадження коректувально-розвиваючої програми маркетингового мислення психологів, яка буде сприяти розвитку їх ефективній професійній діяльності у сфері маркетингу.
Завантаження
Посилання
Ihry doroslykh [Adult games]. Interaktyvni metody navchannya [Interactive teaching methods] 2005. [order. L. Galitsin]. К. Red. general ped. Gaz., 128 p. (in Ukrainian).
Karamushka L.M. (2004) Psykholohiya osvitnʹoho menedzhmentu [Psychology of educational management]: textbook. manual for higher education. institutions. K. Lybid, 424 p. in (Ukrainian).
Kompaniiets T.I. (2015). Psykholohichni aspekty reklamy yak instrumentu uspishnoho zbutu produktsii [Psychological aspects of advertising as an instrument of successful sales of products]. Visnyk Berdianskoho universytetu menedzhmentu i biznesu [Bulletin of Berdyansk University of Management and Business], No. 2, P. 46–49 (in Ukrainian).
Chernyavskaya, T.P. (2017). Mekhanizm motyvatsiynoyi spryamovanosti osobystosti menedzhera u protsesi profesiynoho rozvytku [The mechanism of motivational orientation of the manager's personality in the process of professional development]. Bulletin of Odessa University named after II Mechnikov. Psychology, Vol. 22. Issue 2 (44). 169-176. (in Ukrainian).
Korniienko I. Barchi B. (2020). Enriching the coping behavior repertoire and motivation of the unemployed using metaphors. International journal of scientific &Technology research. India, Volume 9. Issue 04. P. 1416-1422. (in English).
Korniienko I. Barchi B. (2020). Perception of Unemployment Reasons during Coronavirus Lockdown in Ukraine. Journal of intellectual disability - diagnosis and treatment. – Ontario, Canada, 2020. Volume 8, Issue 3. P. 527- 537. (in English).
Noe, R. A., Clarke, A. D. M., & Klein, H. J. (2014). Learning in the twenty-first-century workplace. Annual Review of Organizational Psychology and Organizational Behavior, 1, 245–275. http://dx.doi.org/10.1146/annurev-orgpsych-031413-091321 (in English).