РОЗВИТОК ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО ПОТЕНЦІАЛУ СТУДЕНТІВ НА ПОЧАТКОВОМУ ЕТАПІ ЇХНЬОЇ АДАПТАЦІЇ ДО НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2022-69-5-67-74

Ключові слова:

розвиток;, ресурси;, інтелектуальний компонент;, особистісний потенціал;, студент;, навчальна адаптація.

Анотація

У статті проаналізовано результати формувального експерименту, спрямованого на розвиток ресурсів інтелектуального компонента особистісного потенціалу студентів на початковому етапі їхньої навчальної адаптації. Зазначається, що оптимізації цього потенціалу на початковому етапі навчальної діяльності студентів сприяє соціально-психологічний тренінг з елементами арт- та гештальт-терапії, рефлексивних прийомів, а також логічних та нейрогімнастичних вправ.

Посилання

Анастази А. Психологическое тестирование: пер. с англ. / Под ред. и с предисл. К.М. Гуревича, В.И. Лубовского. М.: Педагогика, 1982. 320 с.

Інтелектуальний потенціал: соціальні виміри використання та розвитку [колективна монографія] / М.В. Семикіна, В.І. Гунько, С.Р. Пасєка / За ред. М.В. Семикіної. Черкаси: видавництво ТОВ «МАКЛАУТ», 2012. 336 с.

Гальцева Т.О. Навчання як фактор інтелектуального розвитку дорослих. Вісник Дніпропетровського університету. Серія «Педагогіка і психологія». № 9/1. Вип. 15.2009. С. 38-45.

Єфіменко С.М. Інтелектуально-творчий потенціал педагога: структура, зміст, шляхи діагностики та розвитку: [навчально-методичний посібник]. Кропивницький: КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», 2021. 104 с.

Носс И.Н. Введение в практику психологического эксперимента. М.: Пер Сэ, 2006. 304 с.

Перетятько В.В. Рівень інтелектуального розвитку як складова дидактичної адаптації студента-першокурсника університету. Вісник Запорізького національного університету. № 2(13). 2010. С. 223-226.

Петренко М.М., Корнєєва Т.С. Розвиток інтелектуального потенціалу студентів: Навчальний посібник. Кропивницький: Видавництво ТОВ «КОД», 2018. 272 с.

Пісоцький О.П. Когнітивний стиль як чинник розвитку інтелектуального потенціалу майбутнього практичного психолога: дис. канд. психол. наук. Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова. К., 2008. 170 с.

Ревак І.О. Інтелектуальний потенціал нації як чинник зміцнення науково-технологічної безпеки України. Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. №1, 2010. С. 109-117.

Шопіна М.О. Формування інтелектуального потенціалу вчителя в системі післядипломної педагогічної освіти. Актуальні проблеми психології. 2015. Т. 10, Вип. 27. С. 683-691.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-04

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ