ОСОБЛИВОСТІ НАВЧАННЯ ЧИТАННЯ ІНОЗЕМНОЮ МОВОЮ: ЗАДІЯНІ ПСИХОЛОГІЧНІ МЕХАНІЗМИ ТА ОПАНУВАННЯ СТРАТЕГІЯМИ ЧИТАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2022-70-6-149-156

Ключові слова:

читання;, робоча пам'ять;, іноземна мова;, стратегії читання;, система мови.

Анотація

Дослідження розглядає розвиток когнітивної навички читання іноземною мовою як складного процесу, який передбачає залучення механізмів робочої пам’яті. Встановлено які саме механізми робочої пам’яті і у який спосіб впливають на процес читання іноземною мовою. Окреслено зміст та принципи навчання та застосування стратегій читання. Визначено вплив на виконання завдань на розуміння прочитаного тексту в умовах використання стратегій читання.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

С. Пілішек, Хмельницький національний університет

кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри іноземних мов

Посилання

Abbott, M. (2010). An Introspective Study of Arabic and Mandarin-Speakers’ Reading Comprehension Strategies. TESL Canada Journal, 28(1), 14. https://doi.org/10.18806/tesl.v28i1.1058

Alderson, J.C. (2000) Assessing Reading. Cambridge University Press, Cambridge. https://doi.org/10.1017/CBO9780511732935

Anderson, R. & Pearson, P. (1984). A schema-theoretic view of basic processes in reading comprehension.

Anderson, N. (2003). Scrolling, clicking, and reading English: Online reading strategies in a second/foreign language. The Reading Matrix. 3.

Baddeley, A. (1986). Working memory. New York: Oxford University Press.

Baddeley, A.D., & Hitch, G. (1974). Working memory. In G. A. Bower (Ed.), The psychology of learning and motivation: Advances in research and theory (pp 47-89). Academic Press.

Brunfaut, T., Kormos, J., Michel, M.C., & Ratajczak, M. (2021). Testing young foreign language learners’ reading comprehension: Exploring the effects of working memory, grade level, and reading task. Language Testing, 38, 356 - 377. https://doi.org/10.1177/0265532221991480

Carrell, P. L. (1998). Can Reading Strategies Be Successfully Taught? Australian Review of Applied Linguistics, 21, 1-20. https://doi.org/10.1075/aral.21.1.01car

Cummins, J. (1979). Linguistic Interdependence and the Educational Development of Bilingual Children. Review of Educational Research, 49(2), 222–251. https://doi.org/10.2307/1169960

El-Koumy, A.S. (2004). Teaching and Learning English as a Foreign Language: A Comprehensive Approach. Educational Resources Information Center, USA.

Enright, M.K., Grabe, W., Koda, K., Mosenthal, P., Mulcahy-Ernt, P. and Schedl, M. (2000) TOEFL 2000 Reading Framework: A Working Paper. TOEFL Monograph Series, Educational Testing Service, Princeton, i-157.

Goodman, K. S. (1967). Reading: A psycholinguistic guessing game. Journal of the Reading Specialist, 6(4), 126–135. https://doi.org/10.1080/19388076709556976

Grabe, W. (1991). Current Developments in Second Language Reading Research. TESOL Quarterly, 25(3), 375–406. https://doi.org/10.2307/3586977

Hudson, T. (2007). Teaching Second Language Reading. Oxford: Oxford University Press.

Jeon, E., & Yamashita, J. (2014). L2 Reading Comprehension and Its Correlates: A Meta‐Analysis. Language Learning, 64, 160-212.

Kern, R. G. (1994). THE ROLE OF MENTAL TRANSLATION IN SECOND LANGUAGE READING. Studies in Second Language Acquisition, 16(4), 441–461. http://www.jstor.org/stable/44487781

Linck, J.A., Osthus, P., Koeth, J.T., Bunting, M.F. (2014). Working memory and second language comprehension and production: A meta-analysis. Psychonomic Bulletin and Review, 21(4), 861-883. https://doi.org/10.3758/s13423-013-0565-2

Masrupi, Jhon Fahamzah, Nurhaeda Gailea, Ahmad Baihaki, Mustofa Usman. (2020). Reading Comprehension Strategies Effectiveness in Completing Test of English as a Foreign Language. Journal of Southwest Jiaotong University. https://doi.org/10.35741/issn.0258-2724.55.6.36

Nagy, W. (2007). Metalinguistic awareness and the vocabulary-comprehension connection. In R. K. Wagner, A. E. Muse, & K. R. Tannenbaum (Eds.), Vocabulary acquisition: Implications for reading comprehension (pp. 52–77). Guilford Press.

Nuttall, C., & Alderson C. (1996). Teaching Reading Skills in a Foreign Language. 2nd Ed. Oxford: Macmillan Heinemann English Language Teaching.

Oakhill, J. V., & Cain, K. (2012). The precursors of reading ability in young readers: Evidence from a four-year longitudinal study. Scientific Studies of Reading, 16(2), 91–121. https://doi.org/10.1080/10888438.2010.529219

Pae, T.‐I. (2019). A simultaneous analysis of relations between L1 and L2 skills in reading and writing. Reading Research Quarterly, 54(1), 109–124. https://doi.org/10.1002/rrq.216

Pearson, P. D., & Gallagher, M. C. (1983). The instruction of reading comprehension. Contemporary Educational Psychology, 8(3), 317–344. https://doi.org/10.1016/0361-476X(83)90019-X

Perfetti, C. (2007). Reading ability: Lexical quality to comprehension. Scientific Studies of Reading, 11(4), 357–383. https://doi.org/10.1080/10888430701530730

Peng, P., Barnes, M., Wang, C., Wang, W., Li, S., Swanson, H. L., Dardick, W., & Tao, S. (2018). A meta-analysis on the relation between reading and working memory. Psychological Bulletin, 144(1), 48–76. https://doi.org/10.1037/bul0000124

Repovš, G., & Baddeley, A. (2006). The multi-component model of working memory: Explorations in experimental cognitive psychology. Neuroscience,139(1): 5-22. https://doi.org/10.1016/j.neuroscience.2005.12.061

Smith, F. (1973). Psycholinguistics and reading. Holt, Rinehart & Winston.

Upton, T. A., & Lee-Thompson, L.-C. (2001). THE ROLE OF THE FIRST LANGUAGE IN SECOND LANGUAGE READING. Studies in Second Language Acquisition, 23(4), 469–495. http://www.jstor.org/stable/44486958

Uribe-Enciso, O. (2015) Improving EFL students’ performance in reading comprehension through explicit instruction in strategies. Rastros Rostros, 17(31), 37-52. http:// dx.doi.org/10.16925/ra.v17i31.1271

Van den Broek, P., Mouw, J., & Kraal, A. (2016). Individual differences in reading comprehension. In P. Afflerbach (Ed.), Handbook of individual differences in reading: Text and context (1 ed., pp. 138-150). Routledge.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-23

Як цитувати

Пілішек, С. (2022). ОСОБЛИВОСТІ НАВЧАННЯ ЧИТАННЯ ІНОЗЕМНОЮ МОВОЮ: ЗАДІЯНІ ПСИХОЛОГІЧНІ МЕХАНІЗМИ ТА ОПАНУВАННЯ СТРАТЕГІЯМИ ЧИТАННЯ. Вісник Національного університету оборони України, 70(6), 149–156. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2022-70-6-149-156

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ