ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ СТУДЕНТІВ-ПСИХОЛОГІВ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-6858-2022-69-5-126-134Ключові слова:
професійне самовизначення;, професійна мотивація;, особистісний розвиток;, професійна самореалізація;, смисложиттєві орієнтації.Анотація
У статті здійснено аналіз психологічних чинників професійного становлення студентів ЗВО. Виявлено особливості мотивів вибору професії та професійної спрямованості студентів, здійснено аналіз мотиваційно-смислових та особистісних характеристик їх професійного становлення. Визначено, що психологічний зміст професійного становлення студентів полягає в знаходженні особистісних основ професійного вибору.
Завантаження
Посилання
Бохонкова, Ю. О. Психологічні умови професійного самовизначення старшокласників на сучасному етапі розвитку суспільства. Актуальні проблеми психології. 2015. Т. 6, Вип. 10. С. 14–21.
Галян, О. І., Галян, І. М. Мотиваційно-ціннісний компонент професійного вибору майбутніх психологів на етапі оптації. Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. 2012. № 1. С. 122–130.
Научитель Е. Д. Адаптация студента в ВУЗе. Практична психологія та соціальна робота. 2001. № 7. С. 15–27.
Радчук, Г. К. Аксіопсихологія вищої школи: Монографія. Тернопіль: ТНПУ ім. В. Гнатюка, 2014. 380 с.
Сердюк, Л. З. Психологічні особливості професійного самовизначення старшокласників. Освіта регіону. 2011. №1. С. 277–285.
Сердюк Л.З., Соколюк А.О. Полівалентність професійної спрямованості майбутніх психологів. Актуальні проблеми психології. 2014. Вип. 14. № 5. С. 207–216.
Сердюк, Л. З., Петрученко Н.М. Зміст та структура психологічної готовності до професійної діяльності студентів з інвалідністю. Освіта регіону. 2011. №5. С. 140–144.
Франкл, В. Людина в пошуках справжнього сенсу. Київ: «Клуб Сімейного Дозвілля», 2020. 160 с.
Dеcі, Е. L., & Rуаn, R. M. Thе “whаt” аnd “whу” of goаl рursuіts: Humаn nееds аnd thе sеlf-dеtеrmіnаtіon of bеhаvіor. Рsуchologіcаl Іnquіrу. 2000. No. 11. Р. 227–268.
Dеcі, Е. L., & Rуаn, R. M. Fаcіlіtаtіng oрtіmаl motіvаtіon аnd рsуchologіcаl wеll-bеіng аcross lіfе’s domаіns. Cаnаdіаn Рsуchologу. 2008. No.49. Р. 14–23.
Gеtzеl, Е. Е. Fostеrіng Sеlf-Dеtеrmіnаtіon іn Hіghеr Еducаtіon: Іdеntіfуіng Еvіdеncе-Bаsеd Рrаctіcеs. Journаl of Рostsеcondаrу Еducаtіon аnd Dіsаbіlіtу. 2014. Vol. 27, No.4. Р. 381–386.
Kallová, N. Happiness as an aim of education. Human Affairs. 2021. Vol. 31, No.3. Р. 165-174
Noddings, N. Philosophy of education (3rd ed.). Boulder: Westview Press, 2011. 304 р.
Nuttin, J. Motivation, planning, and action : a relational theory of behavioral dynamics. Leuven: Leuven Unlversity Press; Hillsdale : Lawrence Erlbaum Associates, 1984. 251 p.
Ryan, R. M., & Deci, E. L. Self-determination theory: Basic Psychological Needs in Motivation Development and Wellness. New York, NY: Guilford Press, 2017. 755 р.