ПРО ВЗАЄМОЗВ'ЯЗОК УСПІШНОСТІ ПІДЛІТКА З ЕФЕКТИВНІСТЮ ФУНКЦІОНУВАННЯ У НЬОГО МЕХАНІЗМІВ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ПЛАНІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2022-70-6-23-30

Ключові слова:

успішність;, навчальна діяльність;, підліток;, мотиваційні утворення;, здібності.

Анотація

Успішність навчальної діяльності підлітка статистично значущо залежить від типу констеляцій мотивацій досягнення та афіліації як особливих мотиваційних утворень, від будови сфери здібностей та від здатності підлітка формувати самооцінку цих психічних утворень. Мотиваційна сфера, сфера здібностей та специфіка їхніх взаємовідносин є найважливішими складовими механізму психічного регулювання навчальної діяльності підлітка. Правильно зрозуміти механізми формування професійних планів та регулювання навчальної діяльності підлітка, визначити раціональні шляхи підвищення її успішності можливо лише через пізнання та виявлення закономірностей структурно-функціональних зв'язків та взаємозв'язків утворень мотиваційної сфери та утворень сфери здібностей.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

О. Гульбс, Умaнcький дeржaвний пeдaгoгiчний унiвeрcитeт iм. Пaвлa Тичини

доктор психологічних наук, професор, професор кафедри психології

Посилання

Гріньова О.М. Психологія проектування життєвого шляху особистістю юнацького віку: дис. д-ра психол. наук 19.00.07 - педагогічна та вікова психологія. Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова. К., 2018. 405 с.

Занюк С.С. Психологія мотивації: навч. посібник. К.: Либідь, 2002. 304 с.

Засекіна Л.В. Структурно-функціональна організація інтелекту особистості: дис... д-ра психол. наук: 19.00.01 – загальна психологія, історія психології / Національний ун-т «Острозька академія». Острог, 2006. 365 c.

Костюк Г.С. Здібності та їх розвиток у дітей. К.: Знання, 1963. 80 с.

Мамічева О.В. Психологічні основи розвитку предметно-педагогічних здібностей викладачів ВНЗ гуманітарного профілю: дис. ... д-ра психол. наук: 19.00.01 – загальна психологія, історія психології. О., 2010. 435 c.

Климчук В.О. Мотиваційний дискурс особистості в інтеракційному просторі: дис. д-ра психол. наук. К.: НАПН України. 2015. 362 с.

Попова І.М. Мотивація, діяльність, стимулювання праці [Рецензія на Москвичев С.Г. Мотивация, деятельность и управление. Філософська думка. 2004. №2. С. 155-160.

Сердюк Л.З. Психологія мотивації учіння майбутніх фахівців: системно-синергетичний підхід. К.: Університет «Україна», 2012. 323 с.

Смульсон М.Л. Психологія розвитку інтелекту в ранній юності: дис. д-ра психол. наук. 19.00.07 – педагогічна та вікова психологія. Інститут психології ім. Г.С. Костюка АПН України, К., 2002. 461 с.

Albert Mehrabian, Sheldon Ksionzky. A theory of affiliation. D.C. Heath, Toronto, 1974. 212 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-23

Як цитувати

Гульбс, О. (2022). ПРО ВЗАЄМОЗВ’ЯЗОК УСПІШНОСТІ ПІДЛІТКА З ЕФЕКТИВНІСТЮ ФУНКЦІОНУВАННЯ У НЬОГО МЕХАНІЗМІВ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ПЛАНІВ. Вісник Національного університету оборони України, 70(6), 23–30. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2022-70-6-23-30

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ