СПОСОБИ ФОРМУВАННЯ СТРЕСОСТІЙКОСТІ ОСОБИСТОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-6858-2022-70-6-182-189Ключові слова:
стрес;, стресостійкість;, саморегуляція;, психологічна підготовка;, військовослужбовець;, бойові умови;, стресори.Анотація
У статті обґрунтовано потребу в розробленні психологічних засобів розвитку стресостійкості особового складу Збройних Сил України. Проаналізовано психологічні методи та способи саморегуляції й корегувального впливу на особистість та їх особливості. Розкрито необхідність проведення психологічного забезпечення діяльності військовослужбовців, головною метою якого є підтримка показників їхньої психологічної стійкості на оптимальному рівні у будь-яких умовах. Акцентовано увагу на необхідності пошуку ефективних психологічних заходів щодо підвищення, збереження й відновлення працездатності військових фахівців в процесі виконання професійної діяльності в небезпечних умовах.
Завантаження
Посилання
Дідух М. М. Стан розвитку компонентів конструктивної копінг-поведінки у працівників органів внутрішніх справ / Проблеми сучасної психології. 2014. Вип. 26. С. 129–143.
Корольчук В. М. Психологічні детермінанти стійкості особистості до дії стресогенних факторів / Проблеми екстремальної та кризової психології. 2013. Вип. 14(1). С. 153–162.
Осьодло В. І. Психологія професійного становлення офіцера: [монографія]. К.: ПП “Золоті ворота”, 2012. 462 с.
Осьодло В. І., Будагьянц Л. М. Розпізнати бойову психічну травму: вступ до філософії військової психології / Вісник НАОУ. К. : НАОУ, 2022. № 4 (68). С. 113 − 122.
Осьодло В. І., С. М. Грилюк, Л. Л. Тютюнник. Сучасний стан та перспективи психологічного забезпечення у Збройних Силах України / Дніпровський науковий часопис публічного управління, психології, права. Дніпро : “Гельветика”, 2021. № 1. С. 89-98.
Практикум з формування стресостійкості військовослужбовців до раптових змін бойової обстановки : Методичний посібник / За ред. В.М. Мороза. К. : НДЦ ГП ЗС України, 2020. 70 с.
Приходько І. І. Система профілактики та контролю бойового стресу у військовослужбовців / Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія : Психологія. 2018. Вип. 1. Ел. ресурс: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadpn_2018_1_13.
Розов В.И. Психология экстремальных ситуаций: адаптивность к стрессу и психологическое обеспечение : научно-практическое пособие. К. : КНТ; Саммит-Книга, 2020. 480 с.
Стрес-асоційовані розлади здоров’я в умовах збройного конфлікту: монографія / В. С. Гічун,. А. Г. Кириченко, В. М. Корнацький [та ін.]. Дніпро: Акцент ПП, 2019. 324 с.
Сулятицький Іван. Психолого-корекційний практикум травм війни : навч. посібник. Львів : ЛНУ імені Івана Франка. 2019. 396 с.
Чабан О.С. Пережить потрясение: помощь при стрессовых и послестрессовых расстройствах. Х.: Изд-во «С.А.М.», 2015. 238 с.
Influence of Characteristics of Self-actualization and Coping Behavior on Resistance of Teachers to Professional Stressors and Emotional Burnout. Elena Voitenko; Hryhorii Kaposloz; Serhii Myronets; Oksana Zazymko; Vasyll Osodlo / International Journal of Organiza-tional Leadership, 2021, Volume 10, Issue 1, Pages 1-14/.
The Development of Profes-sional Motivation of the Activity Subject under Specific Conditions. Vasyl I. Osodlo, Tetiana D. Perepeliuk, Oleksandr P. Kovalchuk, Inna I. Osadchenko // Journal of Intellectual Disability - Diagnosis and Treatment, 2020. № 8. P. 196-204.