ПСИХОЛОГІЧНІ БАРʼЄРИ ОСВІТНЬОЇ ВЗАЄМОДІЇ МАЙБУТНІХ РЯТУВАЛЬНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-6858-2023-71-1-64-71Ключові слова:
професійна підготовка, майбутні рятувальники, психологічні барʼєри, освітня взаємодія, педагогічне спілкування.Анотація
У статті представлено результати теоретичного аналізу типових психологічних барʼєрів, що виникають у процесі освітньої взаємодії педагогів та майбутніх рятувальників, а також узагальнено їх етіологію на підставі комунікативного та системно-діяльнісного підходів. Розкрито сутнісний зміст психологічних барʼєрів, окреслено позитивний і негативний вплив на ефективність педагогічного спілкування та схарактеризовано шляхи їх подолання.
Завантаження
Посилання
Vlasova, O. I. (2018). Pedahohichna psykholohiia [Pedagogical Psychology]. Kyiv: Lybid, 400 р. (in Ukrainian).
Hirniak, A. N. (2018). Psykholohichnyi analiz i systematyka styliv osvitnoi vzaiemodii [Psychological analysis and taxonomy of educational interaction styles]. Psykholohiia i suspilstvo – Psychology and Society, 1–2, 118–126 (in Ukrainian).
Karpenko, Z. S. (2018). Aksiolohichna psykholohiia osobystosti: monohrafiia [Axiology of psychology: monograph]. 2-he vyd., pererob., dopovn. Ivano-Frankivsk, 720 р. (in Ukrainian).
Levus, N. I. (2019). Pedahohichna psykholohiia v skhemakh i tablytsiakh [Pedagogical psychology in the schemes and tables]. Lviv: LNU im. Ivana Franka; Artos, 340 р. (in Ukrainian).
Massanov, A. V. (2020). Psykholohichni bariery v profesiinomu samovyznachenni osobystosti: monohrafiia [Psychological barriers in professional self-identification of a person: a monograph]. Odesa: Vydavets M. P. Cherkasov, 371 р. (in Ukrainian).
Massanov, A. V. (2019). Psykholohichni bariery u profesiinomu samovyznachenni osobystosti [Psychological barriers in the professional self-identification of the individual]. Psykholohiia i suspilstvo – Psychology and Society, 2, 73–89 (in Ukrainian).
Moskalenko, V. V. (2020). Psykholohiia sotsialnoho vplyvu [Psychology of social influence]. Kyiv : Tsentr uchbovoi literatury, 448 р. (in Ukrainian).
Furman, A. V. (2018). Teoriia navchalnykh problemnykh sytuatsii: psykholoho-dydaktychnyi aspekt: monohrafiia [Theory of educational problem situations: the psycho-didactic aspect: the monograph]. Ternopil: Aston, 164 р. (in Ukrainian).
Furman, A. V., Hirniak, A. N. (2018). Mizhosobystisni stosunky sotsialnoho pratsivnyka z kliientom i bariery dialohichnoi vzaiemodii [Interpersonal relations of a social worker with a client and barriers to dialogue interaction.]. Rozvyvalnyi potentsial suchasnoi sotsialnoi roboty: metodolohiia ta tekhnolohii : materialy IV Mizhnar. nauk.-prakt. konf. – Developmental potential of modern social work: methodology and technologies: materials of the IV International scientific and practical conference. (pp. 222–226). Kyiv (in Ukrainian).