РОЗВИТОК ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2023-74-4-87-95

Ключові слова:

емоційний інтелект, особистісний потенціал, професійно-особистісне зростання, саморегуляція, практичний психолог.

Анотація

У статті детально обґрунтовано важливість організованого розвитку емоційного інтелекту під час здобуття освіти для успішного професійного становлення майбутніх психологів. Висвітлено актуальні наукові уявлення про феноменологію емоційного інтелекту та особливостей його прояву у царині фахової психологічної діяльності. Здійснено аналіз умов та чинників розвитку емоційного інтелекту у студентів-психологів. Реалізовано емпіричне дослідження актуального стану розвитку компонентів емоційного інтелекту у сучасних здобувачів психологічної освіти, у результаті якого встановлено, що більш прогресивного розвитку набувають складові когнітивного рівня, що полягають у загальній обізнаності про емоційну сферу людини та зовнішні маркери ідентифікації переживань інших людей, у той час як практично-дієвий рівень функціонування емоційного інтелекту розвинений недостатньо. Доведено, що система розвитку емоційного інтелекту студентів-психологів у сучасних українських закладах вищої освіти потребує кардинального вдосконалення та визначено пріоритетні форми, на яких мають будуватися психолого-педагогічні заходи його покомпонентного розвитку.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Л. Мороз , Умaнcький дeржaвний пeдaгoгiчний унiвeрcитeт iм. Пaвлa Тичини

доктор психологічних наук, професор

О. Кобець, Умaнcький дeржaвний пeдaгoгiчний унiвeрcитeт iм. Пaвлa Тичини

доктор психологічних наук, професор

Посилання

Mayer, J. D., Salovey, P., & Caruso, D. R. (2008). Emotional Intelligence. New ability or eclectic traits? American Psychologist, 63, 503-517.

Marchuk, S. (2021). Teoretychnyi analiz poniattia emotsiinoho intelektu v psykholohii [Theoretical analysis of the concept of emotional intelligence in psychology]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu. Seriia PSYKhOLOHIIa, Vypusk 3, 20-23. https://doi.org/10.32782/psy-visnyk/2021.3.4 (in Ukrainian)

Nosenko, E. L., & Kovryha, N. V. (2003). Emotsiinyi intelekt: kontseptualizatsiia fenomenu, osnovni funktsii : monohrafiia [Emotional intelligence: conceptualization of the phenomenon, main functions]. Kyiv : Vyshcha shkola. (in Ukrainian)

Stelmashuk, Zh, & Vakoliuk, A. (2019). Do problemy rozvytku emotsiinoho intelektu osobystosti [To the problem of the development of emotional intelligence of the individual]. Innovatyka u vykhovanni, №9, 259-265. (in Ukrainian)

Nosenko, E. (2012). Emotsiinyi intelekt yak forma proiavu vazhlyvoi skladovoi osobystisnoho potentsialu – refleksyvnoi samosvidomosti [Emotional intelligence as a form of manifestation of an important component of personal potential – reflective self-awareness]. Visnyk Dnipropetrovskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Pedahohika i psykholohiia, Vyp. 18, t. 20, № 9/1, 116-123. (in Ukrainian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-27

Як цитувати

Мороз , Л., & Кобець, О. (2023). РОЗВИТОК ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ. Вісник Національного університету оборони України, 74(4), 87–95. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2023-74-4-87-95

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ