КОУЧИНГОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ ПРОФІЛАКТИКИ КРИЗ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ: ПРОБЛЕМА ОЦІНКИ ЕФЕКТИВНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2023-74-4-14-21

Ключові слова:

коучингові технології, профілактика криз, професійний розвиток, ефективність, когнітивно-біхевіоральний підхід.

Анотація

Стаття присвячена аналізу сучасних коучингових технологій як засобу профілактики криз професійного розвитку в аспекті оцінки їхньої ефективності. Зазначається, що дослідження ефективності коучингу найчастіше представлені у межах когнітивно-біхевіорального підходу, що вочевидь пов'язане із наявністю формалізованої методології. Активно розвиваються також дослідження у межах модальностей, проте дослідження ефективності ускладнюються тут значною варіативністю як процесуальних, так і побічних перемінних.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Є. Балабушка, ВІ КНУ ім. Тараса Шевченка

кандидат психологічних наук, старший викладач кафедри військової політології факультету післядипломної освіти

Н. Шульга, Міжрегіональна академія управління персоналом

Бориспільський факультет муніципального менеджменту

Посилання

Palmer S., Whybrow A. (2006) The coaching psychology movement and its development within the British Psychological Society. International Coaching Psychology Review. Vol. 1. № 1. Pр. 5-11.

Grant A. (2012) ROI is a poor measure of coaching success: towards a more holistic approach using a well-being and engagement framework. Coaching: An International Journal of Theory, Research and Practice. Vol. 5. №2. Pр. 74-85. DOI:10.1080/17521882.2012.672438

Clutterbuck D., Megginson D. (2005) Making Coaching Work: Creating a Coaching Culture. London: Chartered Institute of Personnel and Development. 180 p.

Jones R., Woods S., Guillaume Y. (2016) The effectiveness of workplace coaching: A meta-analysis of learning and performance outcomes from coaching. Journal of Occupational & Organizational Psychology. Vol. 89. №2. Pр. 249-277. DOI:10.1111/joop.12119

Leedham M. (2005) The coaching scorecard: A holistic approach to evaluating the benefits of business coaching. International Journal of Evidence Based Coaching and Mentoring. Vol. 3. №2. Pр. 30-44.

Lawrence P., Whyte A. (2014) Return on investment in executive coaching: a practical model for measuring ROI in organizations. Coaching: An International Journal of Theory, Research and Practice. Vol. 7. №1. Pр. 4-17. DOI:1 0.1080/17521882.2013.811694

Graf E-M., Dionne F. (2021) Coaching research in 2020. About destinations, journeys and travellers. International Coaching Psychology Review. Vol. 16. №2. Pр. 6-21.

Perspectives on effective coaching by those who have been coached / A.Carter, A. Blackman, B.Hicks, M.Williams, R.Hay. International Journal of Training and Development. 2017. Vol. 21. № 2. Pр. 73-91. DOI:10.1111/ijtd.12098

Analysis of executive coaching effectiveness: A study from the coachee perspective. Management Letters / E.Albizu, I.Rekalde, J.Landeta, P.Ferrín. Cuadernos de Gestión. 2019. Vol. 19. № 2. Pр. 33-52. DOI:10.5295/cdg.170876ea

Sandler K. (2011) This way out. Coaching at work. Vol. 6. №6. Pр. 3135.

Palmer S., Whybrow A. (eds.) (2019) Handbook of coaching psychology. A guide for practitioners. New York: Routledge. 599 p.

Neenan M., Palmer S. (2012) Cognitive behavioural coaching in practice: An evidence-based approach. London: Routledge. 272 p. DOI:10.4324/9780203144404

Skews R., Palmer S. (2021) Coaching psychology approaches and models. In O’Riordan S., Palmer S. (eds.), Introduction to Coaching Psychology. London: Routledge. 248 p.

Edgerton N., Palmer S. (2005) SPACE: A psychological model for use within cognitive behavioural coaching, therapy and stress management. The Coaching Psychologist. Vol. 2. № 2. Pр. 25-31.

Grant A. (2014) The efficacy of executive coaching in times of organisational change. Journal of Change Management. Vol. 14. №2. Pр. 258-280. DOI:10.1080/14697017.2013.805159

Bozer G., Sarros J. (2012) Examining the effectiveness of executive coaching on coachees’ performance in the Israeli context [Электронный ресурс] // International Journal of Evidence Based Coaching and Mentoring. Vol. 10. №1. Pр. 1432. URL: https://psycnet.apa.org/record/2012-08455-003 (дата обращения: 01.03.2022).

David O. (2019) REBT in coaching // Advances in REBT: Theory, practice, research, measurement, prevention and promotion / Eds. M.E. Bernard, W. Dryden. Springer Nature Switzerland AG. Pр. 267-287. DOI:10.1007/978-3-319-93118-0_12

Handbook of coaching psychology. A guide for practitioners / Ed. S.Palmer, A.Whybrow. New York: Routledge, 2019. 599 p.

Palmer S., Whybrow A. (2019) Handbook of Coaching Psychology. London: Routledge. 599 p. DOI:10.4324/9781315820217

David O., Ionicioiu I., Imbarus C., Sava F. (2016) Coaching banking managers through the financial crisis: Effects on stress, resilience, and performance. Journal of Rational-Emotive and Cognitive-Behavioral Therapy. Vol. 34, no. 4, pp. 267-281. DOI:10.1007/s10942-016-0244-0

Krebs P., Norcross J., Nicholson J., Prochaska J. (2019) Stages of Change. In Norcross J.C., Wampold B.E. (eds.), Psychotherapy relationships that work: Evidence-based therapist responsiveness / Eds. J.C. Norcross, B.E. Wampold. Oxford University Press. Pр. 296-328. DOI:10.1093/med-psych/9780190843960.003.0010

Grant A. (2010) It takes time: A stages of change perspective on the adoption of workplace coaching skills. Journal of Change Management. Vol. 10. №1. Pр. 61-77. DOI:10.1080/14697010903549440

Berg I., De Jong P. (2002) Interviewing for solutions. California: Brooks/Cole. 336 p.

More Than Miracles: The State of the Art of Solution-Focused Brief Therapy / S.Shazer, Y.Dolan, H.Korman, T.Trepper, E.Mccollum, I.Berg. New York: Routledge, 2021. 200 p.

Christopoulou G. (2018) The Psychodynamic Approach to Executive Coaching. Journal of Regional Socio-Economic Issues. Vol. 8. Special Issue 1. Pр. 39-45.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-27

Як цитувати

Балабушка, Є., & Шульга, Н. (2023). КОУЧИНГОВІ ТЕХНОЛОГІЇ ЯК ЗАСІБ ПРОФІЛАКТИКИ КРИЗ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ: ПРОБЛЕМА ОЦІНКИ ЕФЕКТИВНОСТІ. Вісник Національного університету оборони України, 74(4), 14–21. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2023-74-4-14-21

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ