ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ РЕЗИЛЬЄНТНОСТІ ОСОБИСТОСТІ

Автор(и)

  • О. Лящ Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Україна https://orcid.org/0000-0002-1317-4398
  • О. Хуртенко Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Україна https://orcid.org/0000-0002-2498-1515
  • С. Марчук Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Україна https://orcid.org/0000-0001-8530-3702

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2023-74-4-79-86

Ключові слова:

емоційний інтелект, резильєнтність, особистість, дослідження, психічне здоров’я, стресові ситуації.

Анотація

У статті здійснено теоретико-емпіричний аналіз емоційного інтелекту як засоби розвитку резильєнтності особистості. Представлено основні підходи до визначення поняття «резильєнтність» зарубіжними і вітчизняними дослідниками. Уточнено розуміння емоційного інтелекту як психологічного феномену. Розглянуто характеристики особистості, що допоможуть їй бути резильєнтною до основних стресових факторів професійної діяльності. Викладено матеріали дослідження з визначення рівня резильєнтності та емоційного інтелекту викладачів та студентів-психологів, проаналізовано отримані результати.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

О. Лящ, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

доктор психологічних наук, професор

О. Хуртенко , Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

кандидат психологічних наук, доцент

С. Марчук , Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

здобувач ступеня доктора філософії зі спеціальності 053 Психологія

Посилання

Rylska E. A. (2014). Scientific approaches to the study of human viability in foreign psychology. Theory and practice of social development, 8, 57–58. (in Ukrainian)

Lazos H.P. (2018). Resilience: conceptualization of concepts, review of modern research. Actual problems of psychology. T. ІІІ: Counseling psychology and psychotherapy: coll. of scientific works of the H.S. Kostyuk Institute of Psychology of the National Academy of Sciences of Ukraine under the editorship of Maksimenko S. D. K., Vol. 14, 26–64. (in Ukrainian)

Selivanova O. A., Bystrova N. V., Derega N. N., Mamontova T. S., Panfilova O. V. (2020). Studying the phenomenon of resilience: problems and prospects. The world of science. Pedagogy and psychology. No. 3. (in Ukrainian)

Bolton K. (2013). Тhe development and validation of the resilience protective factors inventory: a confirmatory factor analysis. Kristin Whitehill Bolton. University of Texas at Arlington. 118.

Fedotova T. V. (2018). Resilience as one of the meta-competences of the development of the future specialist of primary grades. Bulletin of Taras Shevchenko LNU, 8 (322). (in Ukrainian)

Lyash O.P. (2022). Psychological resources of the individual in overcoming difficult life situations. Problems of modern psychology: scientific journal. Odesa: Helvetica Publishing House, 2 (25), 44-51. (in Ukrainian)

Smith B., Dalen J., Wiggins K., Tooley E., Christopher P., Bernard J. (2008). The brief ResillienceScale:Assessing the Ability to Bounce Back. International Journal of Behavioral Medicine. 15. 194–200.

Bar-On R. (2006). he Bar-On model of emotional-social intelligence (ESI). Psicothema. 18 (Suppl), 13–25.

C. MacCann, Y. Jiang, L.E.R. Brown, K.S. Double, M. Bucich, A. Minbashian (2020). Emotional intelligence predicts academic performance : A meta-analysis. Psychological Bulletin 146 (2), Р. 150–186.

American Psychological Association (2010). The road to resilience. Washington DC.

Bekki J.M., Smith M.L., Bernstein B.L., Harrison C. (2013). Effects of an online personal resilience training program for women in stem doctoral programs. Journal of Women and Minorities in Science and Engineering, 19(1):17‐35. [DOI: 10.1615/JWomenMinorScienEng.2013005351.

Kuzikova, S., Shcherbak, T. (2022). Theoretical and empirical analysis of the problem of resilience and stress resistance in pedagogical activity. Psychological Journal, (8), 39–46. https://doi.org/10.31499/2617-2100.8.2022.258313 (in Ukrainian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-27

Як цитувати

Лящ, О., Хуртенко , О., & Марчук , С. (2023). ЕМОЦІЙНИЙ ІНТЕЛЕКТ ЯК ЗАСІБ РОЗВИТКУ РЕЗИЛЬЄНТНОСТІ ОСОБИСТОСТІ. Вісник Національного університету оборони України, 74(4), 79–86. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2023-74-4-79-86

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ