ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ПЛАНІВ СТАРШОКЛАСНИКІВ

Автор(и)

  • С. Ольховецький Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0001-9135-4872

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2023-75-5-111-115

Ключові слова:

психолого-педагогічний супровід, формування, професійні плани, профорієнтаційний курс, старшокласники.

Анотація

У статті презентовано варіант психолого-педагогічного супроводу формування професійних планів старшокласників шляхом впровадження профорієнтаційного курсу, який містив такі методи та форми роботи, як психодіагностика особистісних властивостей учнів старших класів, лекції, дискусії, бесіди, проблемні та творчі завдання, сюжетно-рольові й імітаційно-ділові ігри, а також професіографічні екскурсії. Запропонований курс складався із трьох розділів, які поетапно були спрямовані на поглиблення пізнання школярами власних особистісних якостей, цінностей та мотивів; розширення знань про різноманіття професій і специфіку вимог до спеціалістів; навчання навичкам самостійного пошуку необхідної інформації про певну професію та шляхи здобуття відповідної освіти.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

С. Ольховецький, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології

Посилання

Golovaha Je. I. (1988) Zhittjeva perspektiva i profesijne samoviznachennja molodi [Life prospects and professional self-determination of young people]. K.: Naukova dumka. 142 s. (in Ukrainian).

Beh M. I. (2010) Formuvannja obrazu «Ja — majbutnij profesional» u starshoklasnikiv u procesi profesijnoi' orijentacii' [Formation of the image of «I am a future professional» in high school students in the process of professional orientation]: dis. … kand. ped. nauk. K. 229 s. (in Ukrainian).

Profesijna orijentacija starshoklasnykiv: teorija i praktyka [Vocational guidance of high school students: theory and practice]: naukovo-metodychnyj posibnyk [dlja vchyteliv] / Za red. O. V. Mel'nyka. K.: «Chetverta hvylja». 2009. Vyp. № 1. 230 s. (in Ukrainian).

Ignatova O. I. (2012) Sistema roboti shkoli-internatu z profesijnogo samoviznachennja starshoklasnikiv [The system of work of a boarding school on professional self-determination of high school students]. Teoretiko-metodichni problemi vihovannja ditej ta uchnivs'koi' molodi : zb. nauk. pr. Kam’janec'-Podil's'kij : Vidavec' PP Zvolejko D.G. Vip. 16, kn. 3. 384 s. (in Ukrainian).

Fedun L. M. (2009) Profesijni domagannja starshoklasnika: sutnist', struktura ta rivni sformovanosti [Professional aspirations of high school students: essence, structure and levels of formation.]. Naukovi zapiski Kirovograds'kogo derzhavnogo pedagogichnogo universitetu. Pedagogika. Kirovograd: KDPU im. V. Vinnichenka. Vip. 87. S. 176-180. (in Ukrainian).

https://vseosvita.ua/user/id808502/blog/proforiientatsiinyi-treninh-dlia-starshoklasnykiv-3-zaniattia-75465.html

https://super.urok-ua.com/trening-rozvitku-proforiyentatsiynih-znan-starshoklasnikiv-svit-profesiy-i-tviy-vibir/

https://naurok.com.ua/trening-pravilniy-vibir-profesi--uspishne-maybutne-108298.html

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-26

Як цитувати

Ольховецький, С. (2023). ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ПЛАНІВ СТАРШОКЛАСНИКІВ. Вісник Національного університету оборони України, 75(5), 111–115. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2023-75-5-111-115

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ