ТРАНСФОРМАЦІЯ Я-КОНЦЕПЦІЇ ОСОБИСТОСТІ : КОГНІТИВНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2023-75-5-151-156

Ключові слова:

Я-концепція особистості, когнітивний компонент Я-концепції особистості, зміна Я-концепції особистості, детермінанти трансформації Я-концепції особистості громадянина.

Анотація

Я-концепція особистості пересічного громадянина має вияв у його суб’єктивно значущих знаннях, смислах, уявленнях про себе в політиці, оскільки у процесі розуміння політичної дійсності усвідомленню піддається персонально виокремлена áктором інформація про об’єкт пізнання. Метою статті є аналіз когнітивного складника Я-концепції особистості громадянина як детермінанти її трансформації. Встановлено, що когнітивний компонент Я-концепції особистості є процесом і результатом продукування нових знань про самого себе. Продукування особистісне зумовленого і/або операціонального знання, може вважатися одним з механізмів трансформування Я-концепції особистості актора у частині його самоусвідомлення, саморозуміння, самоздійснення.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Т. Траверсе , Київський національний університет імені Тараса Шевченка

доктор психологічних наук, професор, професор кафедри соціальної психології

Посилання

Ball H. O. (2008). Oriientyry suchasnoho humanizmu (v suspilnii, osvitnii, psykholohichnii sferakh) [Landmarks of modern humanism (in social, educational, psychological spheres)]. Zhytomyr : Volyn, 232 s. (in Ukrainian)

Vlasova O. I. (2019). Vikovi osoblyvosti informalnoi sotsializatsii osobystosti : monohrafiia. [Age-specific features of informal socialization of the individual: monograph] Dnipro: Seredniak T. K.. 412 s. (in Ukrainian)

Kostiuk H. S. (1989). Navchalno-vykhovnyi protses i psykhichnyi rozvytok osobystosti. [Навчально-виховний процес і психічний розвиток особистості.] Kyiv: Rad. shkola. 108 s. (in Ukrainian)

Maksymenko S.D. (2002). Rozvytok psykhiky v ontohenezi: V 2-kh t. [The development of the psyche in ontogenesis: In 2 vols.] Kyiv: Forum. (in Ukrainian)

Kovalenko A. B. (2008). Stratehialnyi pidkhid u doslidzhenni operatsionalnoho skladu protsesu rozuminnia. Stratehii tvorchoi diialnosti : shkola V. O. Moliako. [A strategic approach in the study of the operational composition of the process of understanding. Strategies of creative activity: V. O. Molyako school.] Kyiv: Osvita Ukrainy. S. 230–231. (in Ukrainian)

Nyshanov V. K. (1990). Fenomen ponymanyia: Kohnytyvnыi analyz. [The Phenomenon of Understanding: Cognitive Analysis] Frunze: Ylym. 228 s.

Saimon H. (1993). Ratsyonalnost kak protsess y produkt mиshlenyia. [Rationality as a process and product of thinking.] Almanakh THESIS. V. 3. S. 16–38.

Osodlo V. I., Traverse T. M. (2023). Psykholohiia i viina: nezasvoieni uroky Giustava Le Bona. [Психологія і війна: незасвоєні уроки Ґюстава Ле Бона.] Kyiv: Parlamentske vydavnytstvo, 320 s. (in Ukrainian)

Allport, G. W. (1961). Pattern and growth in personality. Holt, Reinhart & Winston.

Baudrillard J. (1983). Simulations. New York: Semiotext.

Соlon D. (2021). Propagande. La manipulation de masse dans le monde contemporain. Edition Flammarion/ Champs.

Danyluk I. (Ed.). (2015). The types of personal integrity of the modern Ukrainian multicultural society. Proceeding of the international conference on iCT-management for global competitiveness and economic growth in emerging economies. P. 125.

Predko V. V.(2020). Ethnic identity as the main factor of socialization. Sciences of Europe. Praha. № 48. Vol. 4. P. 65–67.

Simonton D. (Ed.). (1990). Personality and politics. Handbook of personality: Theory and research. New York: The Guilford Press.

Lasswell H. D. (1927). The Theory of Political Propaganda. The American Political Science Review. Vol. 2. №. 3.

Chadwick A. (2006). Interner Politics: States, Citizens, and New Communication Technologies. New York: Oxford University Press.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-26

Як цитувати

Траверсе , Т. (2023). ТРАНСФОРМАЦІЯ Я-КОНЦЕПЦІЇ ОСОБИСТОСТІ : КОГНІТИВНИЙ АСПЕКТ . Вісник Національного університету оборони України, 75(5), 151–156. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2023-75-5-151-156

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ