ОРГАНІЗАЦІЙНІ УМОВИ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ У ПЕДАГОГІЧНОМУ ВИШІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2023-76-6-58-63

Ключові слова:

організаційні умови, студенти, особливі освітні потреби, вища освіта, інклюзивна освіта.

Анотація

У статті представлено організаційні умови навчання студентів з особливими освітніми потребами у педагогічних ЗВО. Зазначається, що у педагогічних ЗВО формується цілісна система організаційних умов, які забезпечують доступність вищої освіти для осіб з особливими освітніми потребами, що містить створення центрів/відділів або наділення наявних спеціалістів додатковим функціоналом із супроводу процесу навчання цієї категорії осіб. Наявність організаційних умов у педагогічних ЗВО забезпечує можливості для реалізації інклюзивної освіти на практиці, що підтверджується позитивною тенденцією збільшення чисельності абітурієнтів з особливими освітніми потребами.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

О. Козак, Умaнcький дeржaвний пeдaгoгiчний унiвeрcитeт iм. Пaвлa Тичини

викладач кафедри психології

Н. Микитюк , Національний університет оборони України

магістрантка кафедри суспільних наук

Посилання

Hall J., Tinklin T. (1998) Students first: disabled students in higher education // Spotlights, The Scottish Council for Research in Education. Research Report. 74 p.

Corlett S., Cooper D. (1992) Students with Disabilities in Higher Education. London: Skill: National Bureau for Students with Disabilities.

Curran P., McGee A.M., Reynolds G.M. (1994) SHEFC Disability Initiative: Final Report on Access for Students with Disabilities to Higher Education in Scotland. Edinburgh: SHEFC.

Closs A., Lannen S., Reid G. (1996) Dyslexia in Further and Higher Education A Framework for Practice // Dimensions of Dyslexia / Reid G. (Ed.). Vol. 1. Assessment, Teaching and the Curriculum. Edinburgh: Moray House Publications.

Leicester M., Lovell T. (1997) Disability Voice: educational experience and disability // Disability & Society. Vol. 12(1). P. 111–118. doi:10.1080/09687599727506

Leicester M. (2008). Creating an inclusive school. Bloomsbury Publishing. 90 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-28

Як цитувати

Козак, О., & Микитюк , Н. (2023). ОРГАНІЗАЦІЙНІ УМОВИ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ У ПЕДАГОГІЧНОМУ ВИШІ. Вісник Національного університету оборони України, 76(6), 58–63. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2023-76-6-58-63

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ