ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ НАРАТИВНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ОПЕРАТОРІВ СЛУЖБИ ПІДТРИМКИ В ЕКСТРЕМАЛЬНИХ УМОВАХ

Автор(и)

  • О. Краєва Інститут психології імені Г.С.Костюка, Україна https://orcid.org/0000-0001-9681-9966
  • А. Крилова компанія WeSoftYou, Київ, Україна

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2023-76-6-70-80

Ключові слова:

екстремальні умови, наратив, наративна ідентичність, оператор служби підтримки, особистий наратив.

Анотація

Статтю присвячено дослідженню психологічних змін у наративній ідентичності операторів служби підтримки під впливом екстремальних умов. Поряд із представленим теоретичним аналізом складових наративної ідентичності, репрезентовано результати емпіричного дослідження, вибірка якого включала 41 респондента. Висвітлено аспекти потенційних змін наративної ідентичності операторів служби підтримки в екстремальних умовах крізь констатацію показників особистого самонаративу. Дослідження здійснено в онлайн форматі, за допомогою гугл-форм. Зафіксовано прямий кореляційний зв’язок між підвищенням рівня тривожності респондентів та схильністю ізолювання певного досвіду під час перебігу екстремальних умов; зворотній кореляційний зв’язок між високим рівнем особистісної тривожності та здатністю до саморозуміння. Констатовано персональні наративи операторів служби підтримки, які транслюють відсутність достатньої чуттєвої та логічної наповненості, що засвідчує наявність травмівного досвіду, пов’язаного з певними переживаннями в екстремальних умовах.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

О. Краєва, Інститут психології імені Г.С.Костюка

кандидат психологічних наук, старший науковий співробітник лабораторії методології і теорії психології

А. Крилова , компанія WeSoftYou, Київ

менеджер з персоналу

Посилання

Bates A, Hobman T, Bell BT. (2020). “Let Me Do What I Please With It Don’t Decide My Identity For Me”: LGBTQ+ Youth Experiences of Social Media in Narrative Identity Development. Journal of Adolescent Research. 35(1):51-83.

Claudia Vlaicu, Camelia Voicu. (2013). Supporting Adolescent Identity Development through Personal Narratives, Procedia - Social and Behavioral Sciences, V. 92, p. 1026-1032

Hammack, P. L., & Toolis, E. (2014). Narrative and the social construction of adulthood. In B. Schiff (Ed.), Rereading Personal Narrative and Life Course. New Directions in Child and Adolescent Development, 145, 43–56.

Katelyn E. Poelker, Judith L. Gibbons, Honore M. Hughes & Kimberly K. Powlishta (2016) Feeling grateful and envious: adolescents’ narratives of social emotions in identity and social development, International Journal of Adolescence and Youth, 21:3, 289-303

Krylova A.A., Kraieva O.A. (2020) Do problemy naratyvnoi identychnosti operatoriv sluzhby pidtrymky v umovakh pandemii COVID [The Features of Narrative Identity of Customer Support Representatives during COVID pandemic]. Aktualni problemy psykholohii: Zbirnyk naukovykh prats Instytutu psykholohii imeni H.S. Kostiuka NAPN Ukrainy. Tom 14: Metodolohiia i teoriia psykholohii. (5). 130-143. [in Ukrainian]

McAdams, D. P., Josselson, R., & Lieblich, A. (Eds.). (2006). Identity and story: Creating self in narrative. Washington, DC: American Psychological Association

Mcadams, Dan & McLean, Kate. (2013). Narrative Identity. Current Directions in Psychological Science. 22. 233-238

McLean, Kate & Pasupathi, Monisha & Pals, Jennifer. (2007). Selves Creating Stories Creating Selves: A Process Model of Self-Development. Personality and social psychology review : an official journal of the Society for Personality and Social Psychology, p. 262-78.

Moroz R. A. (2009). Naratyvnyj pidhid do doslidzhennya identychnosti osobystosti. Nauka i osvita: Naukovo-praktychnyj zhurnal Pivdennoho naukovoho Centru APN Ukrayiny. S. 30-34.

Ozili, Peterson & Arun, Thankom. (2020). Spillover of COVID-19: impact on the Global Economy. SSRN Electronic Journal.

Pasupathi, M., Wainryb, C., Oldroyd, K., & Bourne, S. (2019). Storied lessons: Learning from anger in childhood by narrating. International Journal of Behavioral Development, 43(6), 553–562.

Pedrosa, A. L., Bitencourt, L., Fróes, A., Cazumbá, M., Campos, R., de Brito, S., & Simões E Silva, A. C. (2020). Emotional, Behavioral, and Psychological Impact of the COVID-19 Pandemic. Frontiers in psychology, 11, 566212.

Preti, Emanuele & et al. (2020). The Psychological Impact of Epidemic and Pandemic Outbreaks on Healthcare Workers: Rapid Review of the Evidence.

Ricœur, P. (1984). Time and narrative. Chicago: University of Chicago Press.

Samchuk O.O. Stanovlennya fenomenu naratyvnoyi identychnosti osobystosti v istoryko-filosofs’kyx paradyhmax (2014). Praktychna filosofiya. K.: PARAPAN. - № 54 – S.114-146.

Sarbin, Theodore R. (1986). Narrative Psychology: The storied nature of human conduct

Sher L. (2020). COVID-19, anxiety, sleep disturbances and suicide. Sleep medicine, 70, 124.

Singer, Jefferson. (2004). Narrative Identity and Meaning Making Across the Adult Lifespan: An Introduction. Journal of personality. 72. 437-59

Singh, Jagdip & Goolsby, Jerry & Rhoads, Gary. (1994). Behavioral and Psychological Consequences of Boundary Spanning Burnout for Customer Service Representatives. Journal of Marketing Research. 31. 558-569.

Tuval-Mashiach R, Freedman S, Bargai N, Boker R, Hadar H, Shalev AY. Coping with trauma: narrative and cognitive perspectives. Psychiatry. 2004

Yan, Anfu. (2018). Cultural Identity in the Perspective of Psychology. Journal of Psychological Research.

Zlyvkov V.L., & Kotuh O.V. (2020). Identychnist" osobystosti: intehraciya psyholohichnyx znan". Naukovyj visnyk Hersons"koho derzhavnoho universytetu. s. 21-26

Zlyvkov V.L., Lukomska S.O. (2013). Stanovlennia poniattia «profesiina identychnist» u vitchyznianii i zarubizhnii psykholohii. Horyzonty osvity, 143-148.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-28

Як цитувати

Краєва, О., & Крилова , А. (2023). ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ НАРАТИВНОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ОПЕРАТОРІВ СЛУЖБИ ПІДТРИМКИ В ЕКСТРЕМАЛЬНИХ УМОВАХ. Вісник Національного університету оборони України, 76(6), 70–80. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2023-76-6-70-80

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ