ДИСКУРСИВНІ КОНТЕКСТИ ФОРМУВАННЯ ЖИТТЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УКРАЇНСЬКОЇ МОЛОДІ ПІД ЧАС ВІЙНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2023-76-6-29-36

Ключові слова:

особистість, молодь, дискурс, життєва компетентність, формування, розвиток, інституціональний дискурс, особистісно-орієнтований дискурс.

Анотація

Статтю присвячено дослідженню особливостей впливу соціокультурних дискурсів на розвиток життєвої компетентності української молоді під час війни. Виокремлено провідні і допоміжні дискурсивні контексти як передумови постановки та розв’язання особистістю власних життєвих задач в кризових умовах, пов’язаних з російським воєнним вторгненням в Україну.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

К. Гуцол, Інститут психології імені Г.С. Костюка НАПН України

PhD з психології, старший науковий співробітник лабораторії когнітивної психології

Посилання

Batsevych, F. S. (2008). Dyskursyvna prahmatyka: problemne pole, doslidnytska odynytsia [Discursive pragmatics: problem field, research unit] . Studia-linguistica, 1, 4-10. (in Ukrainian).

Hutsol, K. V. (2019). Diahnostyka sformovanosti rivniv naratyvnoi kompetentnosti osobystosti [Diagnostics of the formation of levels of narrative competence of an individual]. Osobystisni ta sytuatyvni determinanty zdorovia : materialy IV Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii (22 lystopada 2019 r.). – Personal and situational determinants of health: materials of the IV All-Ukrainian Scientific and Practical Conference (November 22, 2019). Vinnytsia : Donetskyi natsionalnyi universytet imeni Vasylia Stusa, 77-81. (in Ukrainian).

Hutsol, K. V. (2017). Teoretyko-metodolohichni osnovy doslidzhennia naratyvnoi kompetentnosti osobystosti [Theoretical and methodological foundations of the research of the narrative competence of the individual]. Aktualni problemy psykholohii : zb. nauk. pr. In-tu psykholohii imeni H. S. Kostiuka NAPN Ukrainy. T. II : Psykholohichna hermenevtyka. – Actual problems of psychology: coll. of science Ave. H. S. Kostyuk Institute of Psychology, National Academy of Sciences of Ukraine. Vol. II: Psychological hermeneutics, 10. 167-185. (in Ukrainian).

Hutsol, S. Yu. (2014). "Syuzhet perekhoda" kak mifologicheskaya forma voploshcheniya lichnostnogo proyekta studencheskoy molodezhi ["The plot of the transition" as a mythological form of the embodiment of the personal project of student youth]. Aktualni problemy psykholohii : zb. nauk. pr. In-tu psykholohii imeni H. S. Kostiuka NAPN Ukrainy. T. II: Psykholohichna hermenevtyka. – Actual problems of psychology: coll. of science Ave. H. S. Kostyuk Institute of Psychology, National Academy of Sciences of Ukraine. Volume II: Psychological hermeneutics. 8, 73-82. (in russian).

Hutsol, S. Yu. (2008). Fenomen mody v zerkale semioticheskogo podhoda [The fashion phenomenon in the mirror of the semiotic campaign]. Visnyk Natsionalnoho tekhnichnoho universytetu Ukrainy "Kyivskyi politekhnichnyi instytut". Filosofiia. Psykholohiia. Pedahohika : zb. nauk. pr. – Bulletin of the National Technical University of Ukraine "Kyiv Polytechnic Institute". Philosophy. Psychology. Pedagogy, 3 (24), 125-130. (in russian).

Zahrai, L. (2012). Molodizhna subkultura yak dyskursyvnyi prostir konstruiuvannia interpretatyvnykh skhem osobystosti [Youth subculture as a discursive space for the construction of interpretative schemes of the individual]. Tsentr sotsialnykh komunikatsii – Center of social communications, 4, 60-69. (in Ukrainian).

Rudnytska, S. Yu. (2021). Problema dyskursyvnoho konstruiuvannia dosvidu osobystosti v osvitnomu prostori [The problem of discursive construction of personal experience in the educational space]. Aktualni problemy osvitnoho protsesu v konteksti yevropeiskoho vyboru Ukrainy: materialy IV Vseukrainskoho kruhloho stolu z mizhnarodnoiu uchastiu (17 lystopada 2021 roku). – Actual problems of the educational process in the context of Ukraine's European choice: materials of the 4th All-Ukrainian Round Table with International Participation (November 17, 2021), 260-265. (in Ukrainian).

Rudnytska, S. Yu. (2023). Protsesualno-smyslova model rozvytku zhyttievoi kompetentnosti osobystosti [A procedural and semantic model of the development of life competence of an individual]. Tekhnolohii rozvytku intelektu. – Intelligence development technologies. Т. 7, 1 (33). URL: https://psytir.org.ua/index.php/technology_intellect_develop/article/view/616/188 (in Ukrainian).

Chepeleva, N. V., Rudnitskaya, S. YU. (2019). Diskursivnyye tekhnologii samoproyektiruyushcheysya lichnosti [Discursive technologies of self-projecting personality]. Psycholinguistics, 25(1), 363-383. (in russian).

Chepelieva, N. V., Smulson, M. L., Zazymko, O. V., Hutsol, S. Yu. (2016). Samoproektuvannia osobystosti u dyskursyvnomu prostori: monohrafiia [Self-projection of the personality in the discursive space: monograph]. Kyiv: Pedahohichna dumka. URL: http://lib.iitta.gov.ua/704560 . (in Ukrainian).

Danes, Fr. (1987). Cognition and Emotion in the Discourse Interaction: A Preliminary Survey of the Field. Berlin: XIV International Congress of Linguists Organized under Auspices of CIPL.

Dyer, J., Keller-Cohen, D. (2000). The discursive construction of professional self through narratives of personal experience. Discourse Studies, 2(3), 283-304.

Hare-Mustin, R. (1994). Discources in the mirrored room: a postmodern analysis of therapy. Family Process, 33, 19-35.

Potter, J. (1997). Representing reality: discourse, rhetoric and social construction. London: Sage.

Schiffrin, D. (2001). The Handbook of Discourse Analysis Blackwell publisher.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-28

Як цитувати

Гуцол, К. (2023). ДИСКУРСИВНІ КОНТЕКСТИ ФОРМУВАННЯ ЖИТТЄВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УКРАЇНСЬКОЇ МОЛОДІ ПІД ЧАС ВІЙНИ. Вісник Національного університету оборони України, 76(6), 29–36. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2023-76-6-29-36

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ