ПСИХОЛОГІЧНІ БАР’ЄРИ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ КУРСАНТАМИ ВВНЗ

Автор(и)

  • І. Жукович Військовий інститут телекомунікацій та інформатизації імені Героїв Крут, Україна https://orcid.org/0000-0002-5026-259X

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2023-76-6-37-44

Ключові слова:

курсант, психологічні бар’єри, іноземна мова, дослідження.

Анотація

Статтю присвячено вивченню психологічних бар’єрів у процесі вивчення англійської мови курсантами ВВНЗ. У статті аналізуються підходи до розуміння понять «психологічний бар’єр».

Проаналізовані показники респондентів дали змогу визначити дві категорії психологічних бар’єрів з якими найчастіше зіштовхуються курсанти в Україні. Це – психологічні (психолого-емоційне виснаження курсанта, психологічний тиск, розсіяна концентрація уваги, страх, проблеми адаптації, зневіра, різний рівень мотивації (залежно від курсу), невдалий попередній досвід вивчення мови на курсах чи з репетитором); лінгвістичний (низький лексичний запас, необізнаність в граматичній структурі іноземної мови, складність аудіювання.

Встановлено було також, що психологічними бар’єрами виступають такі чинники, як: низький рівень самопідготовки, більша кількість стресових ситуацій для всіх учасників освітнього процесу, вищий рівень зацікавленості у спеціальних військових предметах, неможливість відвідувати додаткові мовні курси через їх високу вартість або розпорядок дня. Подальші наші дослідження вбачаємо у вивченні психологічних бар’єрів на кожному курсі нарізно й глибше, розробленні алгоритму дій викладача у разі виникнення повторних чи нових бар’єрів, опрацюванні спеціальних заходів, які зосереджені на підвищенні мотиваційної складової навчання курсантів

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

І. Жукович, Військовий інститут телекомунікацій та інформатизації імені Героїв Крут

кандидатка філологічних наук, доцентка кафедри іноземних мов

Посилання

Berezneva, I. M. (2019). Zasoby orhanizatsii problemno-oriientovanoho navchannia na zaniattiakh anhliiskoi movy u vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladakh. [Means of organization of problem-oriented learning in English language classes in higher military educational institutions]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. 72(5). S. 62-66. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/29903 (in Ukrainian)

Varii, M. Y.(2016). Psykholohiia. [Psychology ]. Tsentr uchbovoi literatury. (in Ukrainian)

Vysotska, O. L. (2015). Psykholohichni bariery pry vyvchenni inozemnykh mov: peredumovy formuvannia ta orhanizatsiia podolannia. [Psychological barriers in learning foreign languages: prerequisites for formation and organization of overcoming]. Inozemna filolohiia. 128. S. 285–291. http://nbuv.gov.ua/UJRN/infil_2015_128_40 (in Ukrainian)

Vovk, N. P. (2014). Determinanty barieriv profesiinoho samorozvytku kursantiv – maibutnikh pratsivnykiv DSNS Ukrainy v umovakh VNZ. [Determinants of barriers to professional self-development of cadets - future employees of the State Emergency Service of Ukraine in higher education institutions]. Visnyk Natsionalnoho universytetu oborony Ukrainy. 2 (39). S. 31–36. https://scholar.google.com.ua/citations?view_op=view_citation&hl=ru&user=62UBVyMAAAAJ&citation_for_view=62UBVyMAAAAJ:Zph67rFs4hoC.

Ivaniha, O. V. (2018). Psykholohichni bariery studentiv nemovnykh spetsialnostei pid chas vyvchennia anhliiskoi movy ta shliakhy yikh podolannia. [Psychological barriers of students of non-linguistic majors when learning English and ways to overcome them]. Klasychnyi pryvatnyi universytet: zb. nauk. prats "Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh". №61. S. 60–63. http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/22382.(in Ukrainian)

Kozyriev, M. P. (2014). Komunikatyvni bariery spilkuvannia ta shliakhy yikh podolannia. [Communicative communication barriers and ways to overcome them]. Naukovyi visnyk Lvivskoho derzhavnoho universytetu vnutrishnikh sprav. Vyp. 1. S. 201– 211. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvldu_2014_1_24. (in Ukrainian)

Massanov, A. V. (2011). Diahnostyka psykholohichnykh barieriv u tvorchii diialnosti osobystosti. [Diagnostics of psychological barriers in the creative activity of an individual]. Nauka i osvita: nauk.-prakt. zhurnal. 10. S. 41–44. dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12050. (in Ukrainian)

Marchenko, N. V. (2017). Psykholohichni bariery pry vyvchenni inozemnykh mov [Psychological barriers in learning foreign languages]: zb. nauk. prats. u drutsi. http://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/4854. (in Ukrainian)

Necheporenko, M.V. (2011). Emotsiino-volova kultura studenta. [Emotional and volitional culture of the student]. Kharkiv. (in Ukrainian)

Prykhodko S. (2020). Movni bariery ta mozhlyvosti yikh podolannia v protsesi vyvchennia inozemnoi movy studentamy tekhnichnykh ZVO. [Language barriers and opportunities to overcome them in the process of learning a foreign language by students of technical higher education institutions]. Innovatsiina pedahohika. 30(1). S. 109–112. (in Ukrainian)

Tuliuliuk, K., Kaminska, O., Slukhenska, R. (2023). Psykholohichni bariery pry vyvchenni inozemnoi movy studentamy u nemovnomu VNZ. [Psychological barriers to foreign language learning by students at a non-linguistic university]. Grail of Science. 6. C. 425-429. https://doi.org/10.36074/grail-of-science.14.04.2023.075. (in Ukrainian)

Shchilinska, H. V. (2015). Komunikatyvni bariery u protsesi mizhkulturnoi vzaiemodii studentiv ta shliakhy yikh vyrishennia. [Communicative barriers in the process of intercultural interaction of students and ways to solve them]. Mizhnarodnyi naukovyi forum: sotsiolohiia, psykholohiia, pedahohika, menedzhment. Vyp. 18. S. 50–58. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mnf_2015_18_8. (in Ukrainian)

13. Krashen, S. (1981). Second Language Acquisition and Second Language Learning. Oxford; New York : Pergamon Press, 1981. 161 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-28

Як цитувати

Жукович, І. (2023). ПСИХОЛОГІЧНІ БАР’ЄРИ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ КУРСАНТАМИ ВВНЗ. Вісник Національного університету оборони України, 76(6), 37–44. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2023-76-6-37-44

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ