ПСИХОЛОГІЧНІ БАР’ЄРИ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ КУРСАНТАМИ ВВНЗ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-6858-2023-76-6-37-44Ключові слова:
курсант, психологічні бар’єри, іноземна мова, дослідження.Анотація
Статтю присвячено вивченню психологічних бар’єрів у процесі вивчення англійської мови курсантами ВВНЗ. У статті аналізуються підходи до розуміння понять «психологічний бар’єр».
Проаналізовані показники респондентів дали змогу визначити дві категорії психологічних бар’єрів з якими найчастіше зіштовхуються курсанти в Україні. Це – психологічні (психолого-емоційне виснаження курсанта, психологічний тиск, розсіяна концентрація уваги, страх, проблеми адаптації, зневіра, різний рівень мотивації (залежно від курсу), невдалий попередній досвід вивчення мови на курсах чи з репетитором); лінгвістичний (низький лексичний запас, необізнаність в граматичній структурі іноземної мови, складність аудіювання.
Встановлено було також, що психологічними бар’єрами виступають такі чинники, як: низький рівень самопідготовки, більша кількість стресових ситуацій для всіх учасників освітнього процесу, вищий рівень зацікавленості у спеціальних військових предметах, неможливість відвідувати додаткові мовні курси через їх високу вартість або розпорядок дня. Подальші наші дослідження вбачаємо у вивченні психологічних бар’єрів на кожному курсі нарізно й глибше, розробленні алгоритму дій викладача у разі виникнення повторних чи нових бар’єрів, опрацюванні спеціальних заходів, які зосереджені на підвищенні мотиваційної складової навчання курсантів
Завантаження
Посилання
Berezneva, I. M. (2019). Zasoby orhanizatsii problemno-oriientovanoho navchannia na zaniattiakh anhliiskoi movy u vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladakh. [Means of organization of problem-oriented learning in English language classes in higher military educational institutions]. Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. 72(5). S. 62-66. http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/29903 (in Ukrainian)
Varii, M. Y.(2016). Psykholohiia. [Psychology ]. Tsentr uchbovoi literatury. (in Ukrainian)
Vysotska, O. L. (2015). Psykholohichni bariery pry vyvchenni inozemnykh mov: peredumovy formuvannia ta orhanizatsiia podolannia. [Psychological barriers in learning foreign languages: prerequisites for formation and organization of overcoming]. Inozemna filolohiia. 128. S. 285–291. http://nbuv.gov.ua/UJRN/infil_2015_128_40 (in Ukrainian)
Vovk, N. P. (2014). Determinanty barieriv profesiinoho samorozvytku kursantiv – maibutnikh pratsivnykiv DSNS Ukrainy v umovakh VNZ. [Determinants of barriers to professional self-development of cadets - future employees of the State Emergency Service of Ukraine in higher education institutions]. Visnyk Natsionalnoho universytetu oborony Ukrainy. 2 (39). S. 31–36. https://scholar.google.com.ua/citations?view_op=view_citation&hl=ru&user=62UBVyMAAAAJ&citation_for_view=62UBVyMAAAAJ:Zph67rFs4hoC.
Ivaniha, O. V. (2018). Psykholohichni bariery studentiv nemovnykh spetsialnostei pid chas vyvchennia anhliiskoi movy ta shliakhy yikh podolannia. [Psychological barriers of students of non-linguistic majors when learning English and ways to overcome them]. Klasychnyi pryvatnyi universytet: zb. nauk. prats "Pedahohika formuvannia tvorchoi osobystosti u vyshchii i zahalnoosvitnii shkolakh". №61. S. 60–63. http://repository.hneu.edu.ua/handle/123456789/22382.(in Ukrainian)
Kozyriev, M. P. (2014). Komunikatyvni bariery spilkuvannia ta shliakhy yikh podolannia. [Communicative communication barriers and ways to overcome them]. Naukovyi visnyk Lvivskoho derzhavnoho universytetu vnutrishnikh sprav. Vyp. 1. S. 201– 211. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvldu_2014_1_24. (in Ukrainian)
Massanov, A. V. (2011). Diahnostyka psykholohichnykh barieriv u tvorchii diialnosti osobystosti. [Diagnostics of psychological barriers in the creative activity of an individual]. Nauka i osvita: nauk.-prakt. zhurnal. 10. S. 41–44. dspace.pdpu.edu.ua/jspui/handle/123456789/12050. (in Ukrainian)
Marchenko, N. V. (2017). Psykholohichni bariery pry vyvchenni inozemnykh mov [Psychological barriers in learning foreign languages]: zb. nauk. prats. u drutsi. http://repo.sau.sumy.ua/handle/123456789/4854. (in Ukrainian)
Necheporenko, M.V. (2011). Emotsiino-volova kultura studenta. [Emotional and volitional culture of the student]. Kharkiv. (in Ukrainian)
Prykhodko S. (2020). Movni bariery ta mozhlyvosti yikh podolannia v protsesi vyvchennia inozemnoi movy studentamy tekhnichnykh ZVO. [Language barriers and opportunities to overcome them in the process of learning a foreign language by students of technical higher education institutions]. Innovatsiina pedahohika. 30(1). S. 109–112. (in Ukrainian)
Tuliuliuk, K., Kaminska, O., Slukhenska, R. (2023). Psykholohichni bariery pry vyvchenni inozemnoi movy studentamy u nemovnomu VNZ. [Psychological barriers to foreign language learning by students at a non-linguistic university]. Grail of Science. 6. C. 425-429. https://doi.org/10.36074/grail-of-science.14.04.2023.075. (in Ukrainian)
Shchilinska, H. V. (2015). Komunikatyvni bariery u protsesi mizhkulturnoi vzaiemodii studentiv ta shliakhy yikh vyrishennia. [Communicative barriers in the process of intercultural interaction of students and ways to solve them]. Mizhnarodnyi naukovyi forum: sotsiolohiia, psykholohiia, pedahohika, menedzhment. Vyp. 18. S. 50–58. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Mnf_2015_18_8. (in Ukrainian)
13. Krashen, S. (1981). Second Language Acquisition and Second Language Learning. Oxford; New York : Pergamon Press, 1981. 161 р.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2023 Вісник Національного університету оборони України
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.