ПРИРОДА ЯК РЕСУРС ДЛЯ ВІДНОВЛЕННЯ В УМОВАХ ВОЄННИХ ДІЙ

Автор(и)

  • К. Трибулькевич Департамент військової контррозвідки Служби безпеки України, Україна https://orcid.org/0000-0002-1907-7011

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2024-77-1-159-164

Ключові слова:

природа як ресурс відновлення, саморегуляція психічних станів, ресурс, стрес, первинні засоби допомоги при стресі, вторинні засоби допомоги при стресі, зовнішні ресурси, внутрішні ресурси.

Анотація

У статті визначено сутність поняття природа як ресурс відновлення в умовах воєнних дій та визначено прояви даного феномену в саморегуляції психічних станів. Розглянуто фази стресу, ознаки стресового напруження, ознаки гострого стресу, первинні і вторинні засоби допомоги при стресі, зовнішні та внутрішні ресурси особистості з огляду на використання природи як ресурсу відновлення, компоненти моделі «BASIC Ph» відносно застосування засобів природи як ресурсу відновлення.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

К. Трибулькевич , Департамент військової контррозвідки Служби безпеки України

доктор педагогічних наук, доцент

Посилання

Yevdokymova, T.O. (2007) Rozvytok ekolohichnoi svidomosti pidlitkiv – uchasnykiv skautskoho rukhu. [Development of environmental awareness of teenagers - members of the scouting movement] (Dys. kand. psykh. nauk). Kyiv. (in Ukrainian).

Kulyk, T.M. (2013) [Systemno-dynamichni osoblyvosti rozvytku ekolohichnoi svidomosti studentiv. Systemic and dynamic features of the development of students' environmental consciousness] (Dys. kand. psykh. nauk). Lutsk. (in Ukrainian).

Moshura V. (2021) Osoblyvosti formuvannia ekolohichnoi svidomosti pidlitka zasobamy sotsialnykh media. [Peculiarities of the formation of environmental consciousness of a teenager by means of social media] Naukovyi chasopys NPU imeni M. P. Drahomanova. Seriia 12. Psykholohichni nauky. Vypusk 13 (58). URL: https://sj.npu.edu.ua/index.php/pn/article/view/1054 (in Ukrainian).

Padalka R.H. (2018) Psykholohichni osoblyvosti rozvytku ekolohichnoi svidomosti molodshoho shkoliara. [Psychological features of the development of ecological awareness of a junior high school student] dys. na zdobuttia nauk. stupenia kand. ist. nauk : 19.00.07 «Pedahohichna ta vikova psykholohiia», Kyiv. URL: https://enpuir.npu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/40503/Padalka_dis.pdf?sequence=1&isAllowed=y (in Ukrainian).

Semychenko V.A. (1996) Psykholohyia еmotsyi. [Psychology of emotions] Luhansk: NPF “Osyrys”, 67 s. (in Russian).

Shtepa O.S. (2012) Samomenedzhment (samoorhanizuvannia osobystosti) [Self-management (personal self-organization)]. Navch. posibnyk. Lviv : LNU imeni Ivana Franka, 362 s. https://filos.lnu.edu.ua/wp-content/uploads/2020/03/Resurs-menedzhment.-Samomenedzhment-samoorhanizuvannia-osobystosti.-SHtepa-O.-S..pdf (in Ukrainian).

Barker, R.G. (1968) Ecological psychology: Concept and methods for studying the environment of human behavior. Stanford, Calif. : Stanford University Press. (in English).

Hobfoll S.E. (1996) Social Support: Will you be there when I need you? In N. Vanzetti and S. Duck (eds.), A lifetime of relationships. California: Brooks / Cole Publishing Co. (in English).

Lahad, M. (2017) The Lonely Ape that told himself stories. The necessity of stories for human survival. NY: Nova Science publishers. (in English).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-01

Як цитувати

Трибулькевич , К. (2024). ПРИРОДА ЯК РЕСУРС ДЛЯ ВІДНОВЛЕННЯ В УМОВАХ ВОЄННИХ ДІЙ. Вісник Національного університету оборони України, 77(1), 159–164. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2024-77-1-159-164

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ