ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ РІЗНИХ КАТЕГОРІЙ МОЛОДІ ЯК ЧИННИКА ЇХНЬОЇ СОЦІАЛЬНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-6858-2024-77-1-173-180Ключові слова:
емоційний інтелект, соціальна самореалізація, особистісні характеристики, професійний стаж, адаптаційний ресурс особистості.Анотація
У статті підкреслюється значущість самореалізації для успішної соціальної адаптації молоді та роль психокорекційних і психолого-педагогічних методів компенсації низької соціальної самореалізації, включно зі спеціалізованим тренінгом емоційного інтелекту. Представлено результати аналізу взаємозв'язків між трьома видами самореалізації, особистісними характеристиками, професійним стажем та емоційним інтелектом молодих дорослих. В основу дослідження покладено ідею про те, що психологічний феномен самореалізації, поєднуючи у собі виражені мотиваційний і когнітивно-оцінний компоненти, багато у чому визначає адаптаційний ресурс особистості. Результати проведеного кореляційного, дисперсійного та регресійного аналізу отриманих даних загалом підтвердили гіпотези дослідження, особливо щодо відмінностей між категоріями респондентів, які працюють, і респондентів, що навчаються, а також щодо унікальної ролі чинника розуміння емоцій в оцінці рівня самореалізації.
Завантаження
Посилання
Bandura A. (1986) The explanatory and predictive scope of self-efficacy theory. Journal of Social and Clinical Psychology. Vol. 4(3), 359-373. DOI:10.1521/jscp.1986.4.3.359
How efficient are emotional intelligence trainings: A meta-analysis / Hodzic S. [et al.]. Emotion Review. 2018. Vol. 10, 138-148. DOI:10.1177/1754073917708613
Emotional intelligence predicts academic performance: A meta-analysis / MacCann C. [et al.]. Psychological Bulletin. 2020. Vol. 146(2), 150-186. DOI:10.1037/bul0000219
Marcionetti J., Rossier J. (2016) Global life satisfaction in adolescence: The role of personality traits, self-esteem, and self-efficacy. Journal of Individual Differences. Vol. 37(3), 135-144. DOI:10.1027/1614-0001/a000198
Overlap between the general factor of personality and emotional intelligence: A meta-analysis / van der Linden D. [et al.]. Psychological Bulletin. 2017. Vol. 143(1), 36-52. DOI:10.1037/bul0000078
Saka N., Gati I., Kelly K.R. (2008) Emotional and personality-related aspects of career decision-making difficulties. Journal of Career Assessment. Vol. 16, 403-424.
Schunk D.H., DiBenedetto M.K. (2016) Self-efficacy theory in education / In: K.R.Wentzel & Miele D.B. (Eds.). Handbook of motivation in school, 33-55.
Social cognitive career theory, conscientiousness, and work performance: a meta-analytic path analysis / Brown S.D. [et al.]. Journal of Vocational Behavior. 2011. Vol. 79, 81-90. DOI:10.1016/j. jvb.2010.11.009
Test of three conceptual models of influence of the big five personality traits and self-efficacy on academic performance: a meta-analytic path-analysis / Stajkovic A.D. [et al.]. Personality and Individual Differences. 2018. Vol. 120, 238-245. DOI:10.1016/j.paid.2017.08.014
The Relationship between Emotional Intelligence and Entrepreneurial Self-Efficacy of Chinese Vocational College Students / Wen Y. [et al.]. International Journal of Environmental Research and Public Health. 2020. Vol. 17(12), 4511. DOI:10.3390/ijerph17124511
Tugade M.M., Fredrickson B.L. (2001) “Positive emotions and emotional intelligence” // The Wisdom of Feelings: Processes Underlying Emotional Intelligence. In Barrett L.F., Salovey P. (eds.). New York, NY: Guilford, 145-167.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Вісник Національного університету оборони України
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.