ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ РІЗНИХ КАТЕГОРІЙ МОЛОДІ ЯК ЧИННИКА ЇХНЬОЇ СОЦІАЛЬНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ

Автор(и)

  • О. Хуртенко Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, Україна https://orcid.org/0000-0002-2498-1515
  • О. Кобець Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0000-0002-9096-6313

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2024-77-1-173-180

Ключові слова:

емоційний інтелект, соціальна самореалізація, особистісні характеристики, професійний стаж, адаптаційний ресурс особистості.

Анотація

У статті підкреслюється значущість самореалізації для успішної соціальної адаптації молоді та роль психокорекційних і психолого-педагогічних методів компенсації низької соціальної самореалізації, включно зі спеціалізованим тренінгом емоційного інтелекту. Представлено результати аналізу взаємозв'язків між трьома видами самореалізації, особистісними характеристиками, професійним стажем та емоційним інтелектом молодих дорослих. В основу дослідження покладено ідею про те, що психологічний феномен самореалізації, поєднуючи у собі виражені мотиваційний і когнітивно-оцінний компоненти, багато у чому визначає адаптаційний ресурс особистості. Результати проведеного кореляційного, дисперсійного та регресійного аналізу отриманих даних загалом підтвердили гіпотези дослідження, особливо щодо відмінностей між категоріями респондентів, які працюють, і респондентів, що навчаються, а також щодо унікальної ролі чинника розуміння емоцій в оцінці рівня самореалізації.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

О. Хуртенко, Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

кандидат психологічних наук,доцент

О. Кобець, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

доктор психологічних наук, професор

Посилання

Bandura A. (1986) The explanatory and predictive scope of self-efficacy theory. Journal of Social and Clinical Psychology. Vol. 4(3), 359-373. DOI:10.1521/jscp.1986.4.3.359

How efficient are emotional intelligence trainings: A meta-analysis / Hodzic S. [et al.]. Emotion Review. 2018. Vol. 10, 138-148. DOI:10.1177/1754073917708613

Emotional intelligence predicts academic performance: A meta-analysis / MacCann C. [et al.]. Psychological Bulletin. 2020. Vol. 146(2), 150-186. DOI:10.1037/bul0000219

Marcionetti J., Rossier J. (2016) Global life satisfaction in adolescence: The role of personality traits, self-esteem, and self-efficacy. Journal of Individual Differences. Vol. 37(3), 135-144. DOI:10.1027/1614-0001/a000198

Overlap between the general factor of personality and emotional intelligence: A meta-analysis / van der Linden D. [et al.]. Psychological Bulletin. 2017. Vol. 143(1), 36-52. DOI:10.1037/bul0000078

Saka N., Gati I., Kelly K.R. (2008) Emotional and personality-related aspects of career decision-making difficulties. Journal of Career Assessment. Vol. 16, 403-424.

Schunk D.H., DiBenedetto M.K. (2016) Self-efficacy theory in education / In: K.R.Wentzel & Miele D.B. (Eds.). Handbook of motivation in school, 33-55.

Social cognitive career theory, conscientiousness, and work performance: a meta-analytic path analysis / Brown S.D. [et al.]. Journal of Vocational Behavior. 2011. Vol. 79, 81-90. DOI:10.1016/j. jvb.2010.11.009

Test of three conceptual models of influence of the big five personality traits and self-efficacy on academic performance: a meta-analytic path-analysis / Stajkovic A.D. [et al.]. Personality and Individual Differences. 2018. Vol. 120, 238-245. DOI:10.1016/j.paid.2017.08.014

The Relationship between Emotional Intelligence and Entrepreneurial Self-Efficacy of Chinese Vocational College Students / Wen Y. [et al.]. International Journal of Environmental Research and Public Health. 2020. Vol. 17(12), 4511. DOI:10.3390/ijerph17124511

Tugade M.M., Fredrickson B.L. (2001) “Positive emotions and emotional intelligence” // The Wisdom of Feelings: Processes Underlying Emotional Intelligence. In Barrett L.F., Salovey P. (eds.). New York, NY: Guilford, 145-167.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-01

Як цитувати

Хуртенко, О., & Кобець, О. (2024). ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ РІЗНИХ КАТЕГОРІЙ МОЛОДІ ЯК ЧИННИКА ЇХНЬОЇ СОЦІАЛЬНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ. Вісник Національного університету оборони України, 77(1), 173–180. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2024-77-1-173-180

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ