СОЦІАЛЬНА ПІДТРИМКА МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ ЯК СКЛАДОВА РЕСУРСНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЇХНЬОГО СУБ'ЄКТИВНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ НА ЕТАПІ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2024-78-2-158-165

Ключові слова:

соціальна підтримка, майбутній психолог, ресурсне забезпечення, благополуччя, професійне становлення.

Анотація

За результатами дослідження неформальна підтримка від людей із найближчого оточення особистості отримує у студентів-психологів найбільшу довіру, забезпечуючи їм психологічну безпеку, і викликає вищий ступінь намірів звернення до неї у важких ситуаціях. Проте є студенти, більшість із яких потрапили до категорії респондентів із низьким суб'єктивним благополуччям, які не мають цього ресурсу із різних причин. Ці студенти потребують професійної допомоги. Тому соціальна підтримка як складова ресурсного забезпечення студентів-психологів на етапі їхнього професійного становлення потребує подальшого вивчення, як і аналізу можливих шляхів оптимізації надання фахової допомоги.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

І. Якимчук , Умaнcький дeржaвний пeдaгoгiчний унiвeрcитeт iм. Пaвлa Тичини

кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри психології

І. Сулятицький, Львівський національний університет імені Івана Франка

кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри спеціальної освіти

Посилання

Argyle, M. (2013). The psychology of happiness. Routledge.

DeNeve, K. M. (1999). Happy as an extraverted clam? Current Directions in Psychological Science, 8(5), 141-144. doi:10.1111/1467-8721.00033

Diener, E., Suh, E. M., Lucas, R. E., & Smith, H. L. (1999). Subjective well-being: Three decades of progress. Psychological Bulletin, 125(2), 276-302. doi:10.1037//0033-2909.125.2.276

Ennis, E., McLafferty, M., Murray, E., Lapsley, C., Bjourson, T., Armour, C., … O'Neill, S. (2019). Readiness to change and barriers to treatment seeking in college students with a mental disorder. Journal of Affective Disorders, 252, 428-434. doi:10.1016/j.jad.2019.04.062

Grevenstein, D., Bluemke, M., Schweitzer, J., & Aguilar-Raab, C. (2019). Better family relationships––higher well-being: The connection between relationship quality and health related resources. Mental Health & Prevention, 14, 200160. doi:10.1016/j.mph.2019.200160

Kapasia, N., Paul, P., Roy, A., Saha, J., Zaveri, A., Mallick, R., … Chouhan, P. (2020). Impact of lockdown on learning status of undergraduate and postgraduate students during COVID-19 pandemic in West Bengal, India. Children and Youth Services Review, 116, 105194. doi:10.1016/j.childyouth.2020.105194

Safin, O., Kravchenko, O., Mishchenko, M., & Potapchuk, Y. (2021). Peculiarities of psychologists’ and social pedagogues’ work in terms of quarantine. Advances in Human Factors, Business Management and Leadership, 149-157. doi:10.1007/978-3-030-80876-1_20

Krieke, L. V., Jeronimus, B. F., Blaauw, F. J., Wanders, R. B., Emerencia, A. C., Schenk, H. M., … Jonge, P. D. (2015). HowNutsAreTheDutch (HoeGekIsNL): A crowdsourcing study of mental symptoms and strengths. International Journal of Methods in Psychiatric Research, 25(2), 123-144. doi:10.1002/mpr.1495

Mischel, W., Shoda, Y., & Ayduk, O. (2007). Introduction to personality: Toward an integrative science of the person. John Wiley & Sons.

Odriozola-González, P., Planchuelo-Gómez, Á., Irurtia, M. J., & De Luis-García, R. (2020). Psychological effects of the COVID-19 outbreak and lockdown among students and workers of a Spanish university. Psychiatry Research, 290, 113108. doi:10.1016/j.psychres.2020.113108

Ribeiro, Í. J., Pereira, R., Freire, I. V., de Oliveira, B. G., Casotti, C. A., & Boery, E. N. (2018). Stress and quality of life among University students: A systematic literature review. Health Professions Education, 4(2), 70-77. doi:10.1016/j.hpe.2017.03.002

Shu, F., Ahmed, S. F., Pickett, M. L., Ayman, R., & McAbee, S. T. (2020). Social support perceptions, network characteristics, and international student adjustment. International Journal of Intercultural Relations, 74, 136-148. doi:10.1016/j.ijintrel.2019.11.002

Tang, W., Hu, T., Hu, B., Jin, C., Wang, G., Xie, C., … Xu, J. (2020). Prevalence and correlates of PTSD and depressive symptoms one month after the outbreak of the COVID-19 epidemic in a sample of home-quarantined Chinese university students. Journal of Affective Disorders, 274, 1-7. doi:10.1016/j.jad.2020.05.009

Tang, W., Hu, T., Yang, L., & Xu, J. (2020). The role of alexithymia in the mental health problems of home-quarantined university students during the COVID-19 pandemic in China. Personality and Individual Differences, 165, 110131. doi:10.1016/j.paid.2020.110131

Webster, G. D. (2009). The person–situation interaction is increasingly outpacing the person–situation debate in the scientific literature: A 30-year analysis of publication trends, 1978–2007. Journal of Research in Personality, 43(2), 278-279. doi:10.1016/j.jrp.2008.12.030

Wilson, C. J., Deane, F. P., Ciarrochi, J., & Rickwood, D. (2005). Measuring Help-Seeking Intentions: Properties of the General Help-Seeking Questionnaire. Canadian Journal of Counselling, 39(1), 15–28.

Zimet, G. D., Dahlem, N. W., Zimet, S. G., & Farley, G. K. (1988). Multidimensional scale of perceived social support. PsycTESTS Dataset. doi:10.1037/t02380-000

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-03-29

Як цитувати

Якимчук , І., & Сулятицький, І. (2024). СОЦІАЛЬНА ПІДТРИМКА МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ ЯК СКЛАДОВА РЕСУРСНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЇХНЬОГО СУБ’ЄКТИВНОГО БЛАГОПОЛУЧЧЯ НА ЕТАПІ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ. Вісник Національного університету оборони України, 78(2), 158–165. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2024-78-2-158-165

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ