МОТИВАЦІЯ УЧІННЯ ЯК ПРЕДИКТОР ВИБОРУ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ОСВІТНІХ ТРАЄКТОРІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2024-79-3-89-96

Ключові слова:

індивідуальна освітня траєкторія, учнівська молодь, мотивація, учіння, предиктори, освіта.

Анотація

Представлено результати дослідження ролі мотивації учіння під час вибору індивідуальної освітньої траєкторії учнівською молоддю віком 14-16 років залежно від того, у міській чи сільській місцевості вони мешкають. Виявлено психологічні предиктори формування у них уподобань індивідуальних освітніх траєкторій. Встановлено, що орієнтацію на здобуття вищої освіти зумовлює як внутрішня, так і зовнішня види мотивації. Орієнтація на здобуття середньої професійної освіти пов'язана з відсутністю мотивації і відчуженням від учіння. Школяри із сільської місцевості виявили схильність до осілості й більшою мірою орієнтовані на здобуття як середньої професійної, так і вищої освіти.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Л. Мороз , Умaнcький дeржaвний пeдaгoгiчний унiвeрcитeт iм. Пaвлa Тичини

доктор психологічних наук, професор, професор кафедри психології

Посилання

Buzzai C., Sorrenti L., Tripiciano F., Orecchio S., Filippello P. (2021) School alienation and academic achievement: The role of learned helplessness and mastery orientation. School Psychology. Vol. 36. № 1. P. 17-23. DOI:10.1037/spq0000413

González-Rodríguez D., Vieira M.-J., Vidal J. (2019) Factors that influence early school leaving: a comprehensive model. Educational Research. Vol. 61. №2. P. 214-230. DOI:10.1080/00131881.2 019.1596034

Karimi S., Sotoodeh B. (2020) The mediating role of intrinsic motivation in the relationship between basic psychological needs satisfaction and academic engagement in agriculture students. Teaching in Higher Education. Vol. 25. № 8. P. 959-975. DOI:10.1080/13562517.2019.1623775

Patall E.A., Pituch K.A., Steingut R.R., Vasquez A.C., Yates N., Kennedy A.A.U. (2019) Agency and high school science students’ motivation, engagement, and classroom support experiences. Journal of Applied Developmental Psychology. Vol. 62. P. 77-92. DOI:10.1016/j.appdev.2019.01.004

Putarek V., Pavlin-Bernardić N. (2020) The role of self- efficacy for self-regulated learning, achievement goals, and engagement in academic cheating. European Journal of Psychology of Education. Vol. 35. № 3. P. 647-671. DOI:10.1007/s10212-019-00443-7

Schoon I., Burger K., Cook R. (2021) Making it against the odds: How individual and parental co- agency predict educational mobility. Journal of adolescence. №89. P. 74-83. DOI:10.1016/j. adolescence.2021.04.004

Trautwein U., Lüdtke O., Marsh H.W., Köller O., Baumert J. (2006) Tracking, grading, and student motivation: Using group composition and status to predict self- concept and interest in ninth-grade mathematics. Journal of Educational Psychology. №98(4). P. 788-806. DOI:10.1037/0022-0663.98.4.7888

Wilkins S., Balakrishnan M.S., Huisman J. (2012) Student Choice in Higher Education: Motivations for Choosing to Study at an International Branch Campus. Journal of Studies in International Education. №16(5). P. 413-433. DOI:10.1177/1028315311429002

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-23

Як цитувати

Мороз , Л. (2024). МОТИВАЦІЯ УЧІННЯ ЯК ПРЕДИКТОР ВИБОРУ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ОСВІТНІХ ТРАЄКТОРІЙ. Вісник Національного університету оборони України, 79(3), 89–96. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2024-79-3-89-96

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ