МОТИВАЦІЯ УЧІННЯ ЯК ПРЕДИКТОР ВИБОРУ ІНДИВІДУАЛЬНИХ ОСВІТНІХ ТРАЄКТОРІЙ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-6858-2024-79-3-89-96Ключові слова:
індивідуальна освітня траєкторія, учнівська молодь, мотивація, учіння, предиктори, освіта.Анотація
Представлено результати дослідження ролі мотивації учіння під час вибору індивідуальної освітньої траєкторії учнівською молоддю віком 14-16 років залежно від того, у міській чи сільській місцевості вони мешкають. Виявлено психологічні предиктори формування у них уподобань індивідуальних освітніх траєкторій. Встановлено, що орієнтацію на здобуття вищої освіти зумовлює як внутрішня, так і зовнішня види мотивації. Орієнтація на здобуття середньої професійної освіти пов'язана з відсутністю мотивації і відчуженням від учіння. Школяри із сільської місцевості виявили схильність до осілості й більшою мірою орієнтовані на здобуття як середньої професійної, так і вищої освіти.
Завантаження
Посилання
Buzzai C., Sorrenti L., Tripiciano F., Orecchio S., Filippello P. (2021) School alienation and academic achievement: The role of learned helplessness and mastery orientation. School Psychology. Vol. 36. № 1. P. 17-23. DOI:10.1037/spq0000413
González-Rodríguez D., Vieira M.-J., Vidal J. (2019) Factors that influence early school leaving: a comprehensive model. Educational Research. Vol. 61. №2. P. 214-230. DOI:10.1080/00131881.2 019.1596034
Karimi S., Sotoodeh B. (2020) The mediating role of intrinsic motivation in the relationship between basic psychological needs satisfaction and academic engagement in agriculture students. Teaching in Higher Education. Vol. 25. № 8. P. 959-975. DOI:10.1080/13562517.2019.1623775
Patall E.A., Pituch K.A., Steingut R.R., Vasquez A.C., Yates N., Kennedy A.A.U. (2019) Agency and high school science students’ motivation, engagement, and classroom support experiences. Journal of Applied Developmental Psychology. Vol. 62. P. 77-92. DOI:10.1016/j.appdev.2019.01.004
Putarek V., Pavlin-Bernardić N. (2020) The role of self- efficacy for self-regulated learning, achievement goals, and engagement in academic cheating. European Journal of Psychology of Education. Vol. 35. № 3. P. 647-671. DOI:10.1007/s10212-019-00443-7
Schoon I., Burger K., Cook R. (2021) Making it against the odds: How individual and parental co- agency predict educational mobility. Journal of adolescence. №89. P. 74-83. DOI:10.1016/j. adolescence.2021.04.004
Trautwein U., Lüdtke O., Marsh H.W., Köller O., Baumert J. (2006) Tracking, grading, and student motivation: Using group composition and status to predict self- concept and interest in ninth-grade mathematics. Journal of Educational Psychology. №98(4). P. 788-806. DOI:10.1037/0022-0663.98.4.7888
Wilkins S., Balakrishnan M.S., Huisman J. (2012) Student Choice in Higher Education: Motivations for Choosing to Study at an International Branch Campus. Journal of Studies in International Education. №16(5). P. 413-433. DOI:10.1177/1028315311429002
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Вісник Національного університету оборони України
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.