КОПІНГ-СТРАТЕГІЇ ЯК ЧИННИК АДПТАЦІЇ СТУДЕНТІВ ДО УМОВ НАВЧАННЯ ПІД ЧАС ВІЙНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2024-79-3-108-114

Ключові слова:

психологічна допомога, психологічний захист, копінг-стратегії, адаптація, посттравматичне зростання.

Анотація

Стаття присвячена аналізу копінг-стратегій як чинника адаптації студентів до умов навчання під час війни. Стратегії подолання або копінг-стратегії стосуються різних методів, які люди використовують для боротьби зі стресовими факторами та складними ситуаціями. Доведено, що люди з високим рівнем витривалості характеризуються вираженим оптимізмом, осмисленістю життя, використанням адаптивних копінг-стратегій. Студенти, особливо молодших курсів, володіють меншим репертуаром адаптивних копінгів, ніж студенти старших курсів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Т. Перепелюк, Умaнcький дeржaвний пeдaгoгiчний унiвeрcитeт iм. Пaвлa Тичини

кандидат психологічних наук, професор кафедри психології

Н. Харченко , Умaнcький дeржaвний пeдaгoгiчний унiвeрcитeт iм. Пaвлa Тичини

кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології

Посилання

Arora, S., Chaudhary, P., & Singh, R. K. (2021). Impact of coronavirus and online exam anxiety on self-efficacy: the moderating role of coping strategy. Interactive Technology and Smart Education, 18(3), 475-492.

Carver, C. S., Scheier, M. F., & Weintraub, J. K. (1989). Assessing coping strategies: a theoretically based approach. Journal of personality and social psychology, 56(2), 267.

Elder Jr, G. H., & Clipp, E. C. (1989). Combat experience and emotional health: Impairment and resilience in later life. Journal of personality, 57(2), 311-341.

Iversen, A. C., van Staden, L., Hughes, J. H., Browne, T., Hull, L., Hall, J., ... & Fear, N. T. (2009). The prevalence of common mental disorders and PTSD in the UK military: using data from a clinical interview-based study. BMC psychiatry, 9(1), 1-12.

Joseph, S., & Linley, P. A. (2005). Positive adjustment to threatening events: An organismic valuing theory of growth through adversity. Review of general psychology, 9(3), 262-280.

Parkes, K. R. (1986). Coping in stressful episodes: the role of individual differences, environmental factors, and situational characteristics. Journal of personality and social psychology, 51(6), 1277.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-23

Як цитувати

Перепелюк, Т., & Харченко , Н. (2024). КОПІНГ-СТРАТЕГІЇ ЯК ЧИННИК АДПТАЦІЇ СТУДЕНТІВ ДО УМОВ НАВЧАННЯ ПІД ЧАС ВІЙНИ. Вісник Національного університету оборони України, 79(3), 108–114. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2024-79-3-108-114

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ