РЕСУРСНИЙ ПОТЕНЦІАЛ САМОРОЗВИТКУ КЕРІВНИКА ЯК ЧИННИК ЙОГО ПРОФЕСІЙНОГО ЗРОСТАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-6858-2024-82-6-160-168Ключові слова:
ресурсний потенціал, саморозвиток, управлінці, професійне зростання, цілеспрямоване самовдосконалення.Анотація
У статті надано сутнісну характеристику ресурсного потенціалу саморозвитку управлінців як чинника їхнього професійного зростання. Зазначається, що саморозвиток - це інтегративний творчий процес свідомого становлення людини, що ґрунтується на взаємодії внутрішньо значущих та активно творчо сприйнятих зовнішніх чинників, - процес, що має прогресивно-перетворювальну спрямованість, зорієнтований на інтенсифікацію і підвищення ефективності процесів самостійності, забезпечує удосконалення та помноження можливостей людини, якісні та кількісні зміни в індивідних, особистісних і суб'єктних структурах, а також у діяльності і свідомості, фіксує формування у неї здатності до саморегуляції, а також у її саморегуляції. Реалізувати власну потребу у саморозвитку можна лише за умови активного самопізнання, що забезпечує формування точних уявлень про реальний рівень саморозвитку, його оцінювання, визначення шляхів і методів самоперетворень та цілеспрямованого самовдосконалення.
Завантаження
Посилання
Aleshhenko V.I. (2019) Vijs'kovo-social'ne upravlinnja: teorija i praktyka [Military and social management: theory and practice]: pidruchnyk. Kyi'v: NUOU im. Ivana Chernjahovs'kogo, 284. (in Ukrainian)
Barko, V.I. (2014) Teoretyko-psyhologichni pidhody do rozrobky programy osobystisnogo rozvytku kerivnykiv organiv vnutrishnih sprav [Theoretical and psychological approaches to the development of a personal development programme for heads of law enforcement agencies] / V.I. Barko, M.A. Chekulajev. Pravo i Bezpeka, 3, 201-206. Rezhym dostupu: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Pib_2014_3_42 (in Ukrainian)
Matejuk, O.A. (2006) Psyhologichnyj vplyv komandyra na pidleglyh u vijs'kovo-profesijnij dijal'nosti [Psychological influence of the commander on subordinates in military and professional activities]: avtoref. dys. na zdobuttja nauk. stupenja kand. psyhol. nauk. Hmel'nyc'kyj: Vyd-vo NADPSU, 30. (in Ukrainian)
Os'odlo, V.I. (2014) Psyhologo-pedagogichni aspekty dijal'nosti vijs'kovogo kerivnyka [Psychological and Pedagogical Aspects of the Military Leader's Activity]: pidruch. dlja sluhachiv vijs'k. VNZ / V.I. Os'odlo, S.O. Pozdyshev, O.F. Hmiljar, V.M. Nevmerzhyc'kyj, A.O. Vitchenko; red.: V.I. Os'odlo; Nac. un-t oborony Ukrai'ny im. I.Chernjahovs'kogo. Kyi'v, 364. (in Ukrainian)
Safin O.D., Teptjuk Ju.O. (2024) Psyhologichna struktura ta typologija tvorchogo Ja kerivnyka pedagogichnogo kolektyvu [Psychological Structure and Typology of the Creative Self of the Head of a Teaching Staff]. Slobozhans'kyj naukovyj visnyk. Serija: «Psyhologija», 1, 152-155. URL: https://journals.spu.sumy.ua/index.php/psy/article/view/331 DOI: https://doi.org/10.32782/psyspu/2024.1.27 (in Ukrainian)
Connell, J.B. (2022). Consulting to technical leaders, teams, and organizations: Building leadership in STEM environments. American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/0000270-000
Leonard, H.S., Kilburg, R.R., & Freedman, A.M. (2023). Essential strategies for organizational and systems change: An overview for consultants. American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/0000328-000
Körner, Lorena & Kortsch, Timo & Rieder, Kerstin & Rigotti, Thomas. (2024). Evaluation of two study demands-resources-based interventions: a randomized controlled trial. Frontiers in Psychology. 15. 10.3389/fpsyg.2024.1368267.
Lowman, R.L. (2022). Career assessment: Integrating interests, abilities, and personality. American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/0000254-000
Vandaveer, V.V., & Frisch, M.H. (2022). Coaching psychology: Catalyzing excellence in organizational leadership. American Psychological Association. https://doi.org/10.1037/0000293-000
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Вісник Національного університету оборони України
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.