МОТИВАЦІЙНО-РЕГУЛЬТОРНА, КОГНІТИВНО-МОТИВАЦІЙНА ТА ІНТЕГРАТИВНА СКЛАДОВІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ЯК ПРЕДИКТОРИ УСПІШНОСТІ УЧІННЯ ЗДОБУВАЧІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2024-82-6-84-92

Ключові слова:

навчання, здобувач, дистанційні технології, мотиваційні чинники, академічна успішність, форми навчання, внутрішня мотивація, зовнішня мотивація, ресурси саморегуляції.

Анотація

Нині система вищої освіти безперервно змінюється: навчання дедалі більшої кількості здобувачів стає пов'язаним із використанням дистанційних технологій, тому так важливо визначити мотиваційні чинники, що потенційно впливають на академічну успішність здобувачів різних форм навчання. Результати показали, що якщо переважає сильна внутрішня мотивація, то вона достатньою мірою визначає академічну успішність, але якщо мотивації бракує або вона має зовнішній характер, то підвищити академічну успішність допомагають інші компоненти, а саме - ресурси саморегуляції та стиль пояснення успіхів і невдач у навчальній діяльності.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Л. Мороз , Умaнcький дeржaвний пeдaгoгiчний унiвeрcитeт iм. Пaвлa Тичини

доктор психологічних наук, професор, професор кафедри психології

С. Ольховецький , Умaнcький дeржaвний пeдaгoгiчний унiвeрcитeт iм. Пaвлa Тичини

кандидат психологічних наук, доцент кафедри психології

Посилання

Olefir, V.O. (2016). Psyhologija samoreguljacii' sub’jekta dijal'nosti [The psychology of self-regulation of the sub'ject of dijal'nosti]:… doktora psyhol. nauk. Harkiv, 360. (in Ukrainian)

Arık, S. (2019). The Relations Among University Students’ Academic Self-efficacy, Academic Motivation, and Self-control and Self-management Levels. International Journal of Education and Literacy Studies, 7, 23. DOI:10.7575/aiac.ijels.v.7n.4p.23

Duckworth, A.L., Taxer, J.L., Eskreis-Winkler, L., Galla, B.M., Gross, J.J. (2019). Self-Control and Academic Achievement. Annual Review of Psychology, 70:1, 373–399. DOI:10.1146/annurev-psych-010418-103230

Gibb, B., Zhou, X., Alloy, L., Abramson, L. (2002). Attributional Styles and Academic Achievement in University Students: A Longitudinal Investigation. Cognitive Therapy and Research. 2002, 26, 309–315. DOI:10.1023/A:1016072810255

Gordeeva, T., Kennon, S., Sychev, O. (2020). Linking Academic Performance to Optimistic Attributional Style: Attributions Following Positive Events Matter Most. European Journal of Psychology of Education, 35, 21–48. DOI:10.1007/s10212-019-00414-y

Houston, D. (2015). Revisiting the Relationship Between Attributional Style and Academic Performance. Journal of Applied Social Psychology, 46(3), 192–200. DOI:10.1111/jasp.12356

Jiang, H. (2022). The Correlation between Self-directed Learning Ability and Academic Achievement in Online Education. Journal of Education and Educational Research, 1, 64–66. DOI:10.54097/jeer.v1i2.3234

Kashif, M.F., Shahid, R. (2021). Students’ Self-Regulation in Online Learning and its Effect on their Academic Achievement. Global Educational Studies Review, VI(III), 11–20. DOI:10.31703/gesr.2021(VI-III).02

Ma, L., She, L. (2023). Self-Regulated Learning and Academic Success in Online College Learning. The Asia-Pacific Education Researcher. DOI:10.1007/s40299-023-00748-8

Mosalanejad, L., Alipour, A., Zandi, B. (2010). A Blended Education Program Based on Critical Thinking and its Effect On Personality Type and Attribution Style of the Students. The Turkish Online Journal of Distance Education, 11.

Tentama, F., Abdillah, M.H. (2019). Student Employability Examined from Academic Achievement and Self-concept. International Journal of Evaluation and Research in Education, 8, 2, 243–248. DOI:10.11591/ijere.v8i2.18128

Xu, Z., Zhao, Y., Liew, J., Zho, X., Kogut, A. (2023). Synthesizing Research Evidence on Self-regulated Learning and Academic Achievement in Online and Blended Learning Environments: A scoping Review. Educational Research Review, 39. 100510. DOI:10.1016/j.edurev.2023.100510

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-30

Як цитувати

Мороз , Л., & Ольховецький , С. (2024). МОТИВАЦІЙНО-РЕГУЛЬТОРНА, КОГНІТИВНО-МОТИВАЦІЙНА ТА ІНТЕГРАТИВНА СКЛАДОВІ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ ЯК ПРЕДИКТОРИ УСПІШНОСТІ УЧІННЯ ЗДОБУВАЧІВ. Вісник Національного університету оборони України, 82(6), 84–92. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2024-82-6-84-92

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ