ДОСЛІДЖЕННЯ ПСИХОЛОГІЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ФОРМУВАННЯ ПОНЯТЬ ТА УЗАГАЛЬНЕНЬ У МИСЛЕННЄВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ СУБ´ЄКТА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2024-82-6-93-100

Ключові слова:

критичне мислення; мисленнєва діяльність; когнітивний процес; узагальнення; поняття.

Анотація

У  статті  здійснено теоретичний аналіз психологічних особливостей формування понять та узагальнень у мисленнєвій діяльності суб´єкта на основі аналізу психологічних досліджень у контексті формування та розвитку критичного мислення. Доведено що когнітивний процес узагальнення та формування понять є самостійною психологічною категорією з чітким теоретичним підґрунтям, психологічними закономірностями, особливостями функціонування та власним психічним змістом.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Посилання

Braun, P. Rediger, H., & Makdeniiel, M. (2019) Zasilo v holovi. Nauka uspishnoho navchannia [Make It Stick: The Science of Successful Learning]. Nash format. (in Ukrainian)

Kaneman, D., Slovik, P., & Tverski A. (2005) Pryiniattia rishen u nevyznachenosti [Decision Making under Uncertainty]. Humanitarnyi tsentr. (in Ukrainian)

Konverskyi, A. Ie. (2020) Krytychne myslennia [Critical Thinking]. Tsentr uchbovoi literatury. (in Ukrainian)

Maksymenko, S., Derkach, L., Kirychevska, E., & Kasynets, M. (2022) Psykholohiia kohnityvnykh protsesiv [Psychology of Cognitive Processes]. Vydavntstvo Liudmyla. (in Ukrainian)

Pasichnyk, I. D. (2015) Psykholohiia myslennia [Psychology of Thinking]. Vydavnytstvo Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia». (in Ukrainian)

Prypepii, Ye., Chernii, A., & Chekal, L. (2012) Filosofiia [Philosophy]. Alma-mater. (in Ukrainian)

Berg, C. A., & Calderone, K. S. (1994) The role of problem interpretations in understanding the development of everyday problem solving. Cambridge University Press P. 105-132

Bower, G. H., Gilligan, S. G., & Monteiro, K. P. (1981) Selectivity of learning caused by affective states. Journal of Experimental Psychology. P. 451-473

Edward de Bono. (2017) Practical Thinking. Vermilion.

Hoffman, R. (1992) The Psychology of Expertise: Cognitive Research and Empirical. Lawrence Erlbaum Associates

Halpern, D. (2003) Thought and Knowledge: An Introduction to Critical Thinking. Lawrence Erlbaum Associates

Lipman, M. (1988) Critical thinking: What can it be? Educational Leadership. P. 38–43

Scribner, S. (1984) Studying working intelligence. Harvard University Press, P. 9-40.

Sternberg, R.J., & Frensch, P.A. (1992) On being an expert: A cost-benefit analysis.Cognitive Research and Empirical AI. P. 191–203

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-30

Як цитувати

Москальов, І., & Арістархова , М. (2024). ДОСЛІДЖЕННЯ ПСИХОЛОГІЧНИХ ОСОБЛИВОСТЕЙ ФОРМУВАННЯ ПОНЯТЬ ТА УЗАГАЛЬНЕНЬ У МИСЛЕННЄВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ СУБ´ЄКТА. Вісник Національного університету оборони України, 82(6), 93–100. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2024-82-6-93-100

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ