ОСОБЛИВОСТІ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ СТУДЕНТІВ ТЕХНІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2024-82-6-76-83

Ключові слова:

емоційний інтелект, студенти технічних спеціальностей, емоційна компетентність, професійна спрямованість, емпатія.

Анотація

У статті представлено результати теоретичного та емпіричного дослідження емоційного інтелекту студентів, які навчаються у коледжі та університеті за напрямком різних технічних спеціальностей. Здійснено аналіз психологічних особливостей емоційного інтелекту студентів технічних спеціальностей, його формування, становлення та розвиток. Проаналізовано фактори, які впливають на формування емоційного інтелекту респондентів та здійснено порівняльний аналіз показників емоційного інтелекту студентів коледжу та університету. Обґрунтовано актуальність дослідження емоційного інтелекту студентів та його значення в  навчальній успішності, досягнення власних цілей та задоволенні своїх потреб. На основі проведеного дослідження виявлено невисокі показники рівня розвитку емоційного інтелекту у студентів технічного напрямку,  пріоритетність  певного типу професійного середовища для студентів різних технічних спеціальностей та різного рівня освіти.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Марія Мищишин, Національний університет «Львівська політехніка»

кандидат психологічних наук, доцент

Наталя Фечан, Національний університет «Львівська політехніка»

старший викладач

Посилання

Zhyhaylo N., Stelmakh O., Stasiuk M. (2018) Methodology of the emotional intelligence research. American Journal of Fundamental, Applied & Experimental Research. № 1 (8).. P. 99-102.

Mayer J. D. (1986) How Mood Influences Cognition // Advances in Cognitive Science / ed. by N. E. Skarkey. Chichester, England : Ellis Horwood. Vol. 1. Pp. 290–314

Бутенко М.В. (2023) Обґрунтування авторської методики дослідження емоційного інтелекту. Вісник ХНУВС–Bulletin of KhNUIA. № 3(102),с.257-269.

Васильківський І.П. (2017) Порівняльний аналіз моделей емоційного інтелекту в психолого-педагогічній літературі. Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія: Педагогіка, психологія, філософія.. Вип. 259. С. 28–34.

Гоулман Д (2022) Емоційний інтелект; пер. з англ.С.-Л.Гумецької. -Х.: Віват, – 512с.

Зарицька В. (2022) Усвідомлення власних емоцій як чинник розумної поведінки. Вісник Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди: Психологія; 0 (66) : 95-108; DOI: 10.34142/23129387.2022.66.06; Language: Дисертації

Луца, Крістіан. (2023) Феномен емоційного інтелекту: наукові погляди американських та українських дослідників. Молодь і ринок 10/218: 162-166.

Льошенко О.А. (2015) Аналіз особливостей емоційного інтелекту у студентської молоді. Психологія. Педагогіка. Соціальна робота. Вісник Київського національного університету ім. Т. Шевченка. – К., – № 35. – С. 263– 274

Люсин Д.В. (2004) Сучасні уявлення про емоційний інтелект / Під ред. Д.В. Люсіна, Д.В. Ушакова // Соціальний інтелект: Теорія, вимір, дослідження. – М.: Інститут психології РАН. – С. 29-36.

Максьом К.В (2019) Актуальні проблеми психології: – К.: Видавництво «Фенікс». – Т. ХІІ. Психологія творчості. – Випуск 25. – 304 с.

Носенко Е.Л. (2003) Емоцiйний iнтелект: концептуалiзацiя феномену, основнi функцii [Emotional intelligence: conceptualization of the phenomenon, main functions]: монографія / Е.Л. Носенко, Н.В. Коврига. – К.: Вища школа. – 126 с.

Ткаченко, І. В., Денека, М. Т., & Дещенко, О. М. (2024). Сучасні інноваційні тенденції у впровадженні soft skills у вищій освіті: перспективи та потенціал. Педагогічна Академія: наукові записки, (6). https://doi.org/10.57125/pedacademy.2024.05.29.06

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-30

Як цитувати

Мищишин, М., & Фечан, Н. (2024). ОСОБЛИВОСТІ ЕМОЦІЙНОГО ІНТЕЛЕКТУ СТУДЕНТІВ ТЕХНІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ. Вісник Національного університету оборони України, 82(6), 76–83. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2024-82-6-76-83

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ