МОТИВАЦІЯ УЧІННЯ СТУДЕНТІВ ЯК ПРЕДМЕТ ПСИХОЛОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ

Автор(и)

  • Яна Ременюк Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна https://orcid.org/0009-0009-2909-8009

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2025-83-1-137-147

Ключові слова:

мотивація учіння, навчально-професійна діяльність, студент, навчальна мета, навчальне завдання, професійна мотивація.

Анотація

Статтю присвячено обгрунтуванню мотивації учіння як предмету психологічного дослідження. Зокрема, зазначається, що вивчення мотивації навчально-професійної діяльності студентів охоплює насамперед дві основні проблеми. Перша - це розуміння взаємозв'язку між потребами, мотивацією і конкретною діяльністю студента, спрямованою на досягнення навчальної мети або виконання певного навчального завдання. Друга - це необхідність розроблення типології або складання переліку мотивів, що складають структуру (ієрархію) професійної мотивації, зокрема, за певними спеціальностями (наприклад, студентів-психологів), для пояснення особливостей рушійних сил, що спричиняють і формують цю діяльність.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Яна Ременюк, Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

здобувачка PhD

Посилання

Al'ohina, N. V. (2010). Doslidzhennja motyvacii' navchannja u vyshhomu navchal'nomu zakladi [Study of motivation to study at a higher education institution]. Problemy zagal'noi' ta pedagogichnoi' psyhologii': 41 zbirnyk naukovyh prac' Instytutu psyhologii' im. G.S. Kostjuka NAPN Ukrai'ny. T. HII. Ch. 6. K., 7–14. (in Ukrainian)

Bondar, L. V. (2017). Osoblyvosti motyvacii' navchal'noi' dijal'nosti studentiv – majbutnih praktychnyh psyhologiv [Peculiarities of motivation of educational activity of students - future practical psychologists]. Visnyk Nacional'nogo aviacijnogo universytetu. Serija: Pedagogika, Psyhologija, 10, 23-37. (in Ukrainian)

Virna, Zh. P. (2003). Motyvacijno-smyslova reguljacija u profesionalizacii' psyhologa [Motivational and semantic regulation in psychologist's professionalisation]. Luc'k: RVV «Vezha» Volyns'kogo derzh. un-tu im. L. Ukrai'nky. 320 s. (in Ukrainian)

Grin'ova, O. M. (2018). Psyhologija proektuvannja zhyttjevogo shljahu osobystistju junac'kogo viku [The psychology of designing a life path by an adolescent personality]: dys. d-ra psyhol. nauk. Nacional'nyj pedagogichnyj universytet imeni M.P. Dragomanova, Kyi'v. 408 c. (in Ukrainian)

Gul'bs, O. A., Kobec', O. V., Tyshakova, L. T., Dihtjarenko, S. Ju. (2023). Psyhologichni osoblyvosti struktury profesijnoi' svidomosti vykladachiv vyshhoi' shkoly [Psychological Features of the Structure of Professional Consciousness of Higher Education Teachers]. «Perspektyvy ta innovacii' nauky (Serija «Pedagogika», Serija «Psyhologija», Serija «Medycyna»)»: zhurnal, 8(26), 429-441. DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2023-8(26) (in Ukrainian)

Jepohin, C. A. (2011). Koncepcija ppofesijnoi' motyvacii' studentiv jak faktopu konkupentnosti na pynku ppaci [The concept of professional motivation of students as a factor of competitiveness in the labour market]/ C.A. Cpohin, Ju.V. Nikitin, I.V. Nikitina. Jupydychna nauka, 1, 20–28. (in Ukrainian)

Zhadan, I. V. (1993). Psyhologichni umovy formuvannja uchbovo-piznaval'nyh motyviv: na materiali trudovogo navchannja pidlitkiv [Psychological Conditions of Formation of Educational and Cognitive Motives: on the Material of Labour Training of Adolescents]: dys. … kand. psyhol. nauk. K. 138 s. (in Ukrainian)

Zajceva, I. V. (2000). Motyvacija uchinnja studentiv [Motivating students to learn]: monografija / Za red. P.G. Luzana. Irpin', Akademija DPS Ukrai'na. 196 s. (in Ukrainian)

Zanjuk, S. S. (2001). Psyhologichni zakonomirnosti keruvannja motyvacijeju uchinnja students'koi' molodi [Psychological regularities of managing students' learning motivation]: avtoref. dys. ... kand. psyhol. nauk. In-t psyhol. im. G.S. Kostjuka APN Ukrai'ny. K. 20 s. (in Ukrainian)

Katolyk, G. V. (2016). Psyhologija formuvannja profesijnoi' Ja-koncepcii' praktychnogo psyhologa [Psychology of forming a professional self-concept of a practical psychologist]: dys. d-ra psyhol. nauk. Instytut psyhologii' imeni G.S. Kostjuka NAPN Ukrai'ny, Kyi'v. 353 s. (in Ukrainian)

Kyrychuk, O. I. (1986). Vyhovannja v uchniv interesu do navchannja [Fostering students' interest in learning]. K.: Znannja. 48 s. (in Ukrainian)

Klymchuk, V. O. (2015). Motyvacijnyj dyskurs osobystosti v interakcijnomu prostori [Motivational discourse of the individual in the interaction space]: dys. d-ra psyhol. nauk. Kyi'v. 362 s. (in Ukrainian)

Klachko, V. M. (1999). Formuvannja motyvacii' uchbovoi' dijal'nosti u kursantiv vyshhyh vijs'kovyh navchal'nyh zakladiv [Formation of motivation of educational activity in cadets of higher military educational institutions]: dys. … kand. ped. nauk. Hmel'nyc'kyj. 171 s. (in Ukrainian)

Klochko, V. I. (2012). Formuvannja motyvacii' navchal'no-piznaval'noi' dijal'nosti studentiv tehnichnyh special'nostej [Formation of motivation of educational and cognitive activity of students of technical specialities]: monografija / V.I. Klochko, A.A. Kolomijec'. Vinnycja: VNTU. 188 s. (in Ukrainian)

Kocharjan O.S. (2011). Struktura motyvacii' navchal'noi' dijal'nosti studentiv [Структура мотивації навчальної діяльності студентів]/ O.S. Kocharjan, Je.V. Frolova, V.M. Pavlenko; Nac. aerokosm. un-t im. M.Je. Zhukovs'kogo «Hark. aviac. in-t». Harkiv: HAI. 39 s. (in Ukrainian)

Levchenko, T. I. (2011). Motyvacija sub’jekta v riznyh vydah dijal'nosti [Motivation of the subject in different types of activity]: monografija. Vinnycja: Nova knyga. 448 s. (in Ukrainian)

Maksymenko, S. D. (2007). Psyhologija osobystosti [Personality psychology]. K.: TOV «KMM». 296 s. (in Ukrainian)

Maksymenko, S. D., Makarenko, O. M., Majstrenko, I. A. (2009). Osoblyvosti motyvacii' v procesi profesijnoi' pidgotovky majbutnih biologiv [Features of motivation in the process of professional training of future biologists]. Naukovi zapysky NaUKMA. T.97: Pedagogichni, psyhologichni nauky ta social'na robota, 40-43. (in Ukrainian)

Moskvychov, S. G. (2004). Motyvacija, dijal'nist' i upravlinnja (jak vzajemopov'jazani kategorii') [Motivation, performance and management (as interrelated categories)]: avtoref. dys... d-ra psyhol. nauk. Instytut psyhologii' im. G.S. Kostjuka APN Ukrai'ny. K. 36 s. (in Ukrainian)

Poljakov, A. O. (2008). Pedagogichni umovy motyvacii' profesijnogo zrostannja studentiv pedagogichnyh universytetiv u procesi neperervnoi' osvity [Pedagogical Conditions for Motivating Professional Growth of Pedagogical University Students in the Process of Continuing Education]: avtoref. dys. kand. ped. nauk. Н. 23 s. (in Ukrainian)

Profesijne samovyznachennja uchnivs'koi' molodi v umovah osvitn'ogo okrugu [Professional self-determination of student youth in the conditions of an educational district]: monografija / za red. Morina O.L., Harkiv: «Drukarnja Madryd», 2020. 220 s. (in Ukrainian)

Safin, O. D., Stoljarova, O. M., Dihtjarenko, S. Ju., Rabodzej, T. S. (2021). Motyvacijna gotovnist' zdobuvachiv vyshhoi' osvity do majbutn'oi' profesii' psyhologa [Motivational readiness of higher education students for the future profession of psychologist]. Visnyk Nacional'nogo universytetu oborony Ukrai'ny, 6, 105-109. URL: http://visnyk.nuou.org.ua/article/view/249340 (in Ukrainian)

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-29

Як цитувати

Ременюк, Я. (2025). МОТИВАЦІЯ УЧІННЯ СТУДЕНТІВ ЯК ПРЕДМЕТ ПСИХОЛОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ. Вісник Національного університету оборони України, 83(1), 137–147. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2025-83-1-137-147

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ