ПРО ФЕНОМЕНОЛОГІЧНІ ВАРІАНТИ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ІМІДЖУ: ПСИХОЛОГІЧНИЙ ДИСКУРС
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-6858-2025-83-1-96-102Ключові слова:
імідж, особистість, формування іміджу, соціальний феномен, соціальна перцепція і соціальне пізнання.Анотація
У статті здійснено аналіз формування системи дій і понять, що забезпечує формування іміджу як соціального феномену, що представляє особливий вид орієнтування людини у собі, у власному особистісному просторі, у культурному оточенні за допомогою різноманітних зовнішніх і внутрішніх засобів соціальної перцепції і соціального пізнання. Зокрема, зазначається, що трактування особистості з погляду психології розвитку дозволяє розглядати індивідуальний імідж як момент соціальної ситуації розвитку, створюваний самою особистістю відповідно до власних можливостей. У цьому разі процес формування індивідуального іміджу стає перехідним моментом в особистісному розвитку, важливим для розв'язання найближчих і віддалених особистісних завдань.
Завантаження
Посилання
Ball, G. O., Mjedincev, V. O. (2011). Osobystist' jak indyvidual'nyj modus kul'tury i jak integratyvna jakist' osoby [Personality as an individual modus operandi of culture and as an integrative quality of a person]. Goryzonty osvity, 3, 7-14 (in Ukrainian)
Kokun, O. M. (2013). Zhyttjeve ta profesijne somozdijsnennja jak predmet doslidzhennja suchasnoi' psyhologii' [Life and professional self-fulfilment as a subject of research in modern psychology]. Praktychna psyhologija ta social'na robota, 9, 1-5 (in Ukrainian)
Kazanzhy, M. J. (2020). Samozdijsnennja osobystosti: sutnist' i specyfichni harakterystyky [Self-fulfilment of the individual: essence and specific characteristics]. Naukovyj visnyk Hersons'kogo derzhavnogo universytetu. Serija «Psyhologichni nauky». Vyp. 1, 27-33 (in Ukrainian)
Maksymenko, S. D. (2016). Ponjattja osobystosti u psyhologii' [The concept of personality in psychology]. Psyhologija i osobystist', 1, 11-17. - Rezhym dostupu: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Psios_2016_1_3 (in Ukrainian)
Berk, L. E. (1994). Vygotsky’s theory: The importance of make-believe play. Young Children, 50(1), 30-39.
Crawford, K. (1996). Vygotskian approaches to human development in the information era. Educational Studies in Mathematics, (31),43-62.
Frauenglass, M. & Diaz, R. (1985). Self-regulatory functions of children’s private speech: A critical analysis of recent challenges to Vygotsky’s theory. Developmental Psychology, 21(2), 357-364.
Siraj-Blatchford, I. (2009). Conceptualising progression in the pedagogy of play and sustained shared thinking in early childhood education: A Vygotskian perspective. Educational and Child Psychology, 26(2), 77-89.
Wertsch, J. V., & Tulviste, P. (1992). L.S. Vygotsky and contemporary developmental psychology. Developmental Psychology, 28(4), 548-557.
Wertsch, J. V., Sohmer, R. (1995). Vygotsky on learning and development. Human Development, (38), 332-37.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Вісник Національного університету оборони України

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.