ОСОБЛИВОСТІ ІНШОМОВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2025-84-2-136-141

Ключові слова:

стомлюваність, концентрація уваги, стійкість уваги, інтелектуальне навантаження, навчальне навантаження.

Анотація

У статті наведено результати психодіагностики уваги за критеріями стомлюваності, концентрації та стійкості уваги у студентів-психологів 1-го курсу під час занять іноземної мови. В умовах сучасного навчального процесу студент-психолог повинен переробляти величезний обсяг інформації протягом навчального дня. До кінця навчального дня стійкість уваги значно знижується, що пов'язано зі зниженням рухливості нервових процесів унаслідок гальмування та метаболічних змін під час стомлення у центральній нервовій системі. Вивчення зміни уваги протягом дня дозволяє правильно організувати навчальний процес, правильно перерозподілити навчальне навантаження із врахуванням наявності важливіших і складніших тем з іноземної мови, які потребують більшої концентрації уваги.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Катерина Олександренко , Хмельницький національний університет

докторка психологічних наук, професорка, завідувачка кафедри іноземних мов

Ігор Росквас, Хмельницький національний університет

кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри іноземних мов

Посилання

Vasyl'chenko, O.I. (2023). Osoblyvosti vykladannja inozemnoi' movy majbutnim psyhologam v umovah vojennogo stanu [Peculiarities of teaching a foreign language to future psychologists under martial law]. Pedagogika formuvannja tvorchoi' osobystosti u vyshhij i zagal'noosvitnij shkolah, 88, 69-73. URL: http://pedagogy-journal.kpu.zp.ua/88-2023 (in Ukrainian)

Lozova O.M. (2010). Psyhologichni aspekty zasvojennja inozemnoi' movy [Psychological aspects of learning a foreign language]: Navchal'no-metodychnyj posibnyk. K. (in Ukrainian)

Metodychni rekomendacii' shhodo zabezpechennja jakisnogo vyvchennja, vykladannja ta vykorystannja anglijs'koi' movy u zakladah vyshhoi' osvity Ukrai'ny [Methodological Recommendations for Ensuring Quality Learning, Teaching and Use of English in Higher Education Institutions of Ukraine]. Nakaz Ministerstva osvity i nauky Ukrai'ny. №898 vid 25.07.2023 r. URL: https://mon.gov.ua/npa/metodichni-rekomendaciyi-shodo-zabezpechennya-yakisnogo-vivchennya-vikladannya-ta-vikoristannya-anglijskoyi-movi-u-zakladah-vishoyi-osviti-ukrayini (in Ukrainian)

Osvita Ukrai'ny v umovah vojennogo stanu: upravlinnja, cyfrovizacija, jevrointegracijni aspekty [Education in Ukraine under martial law: governance, digitalisation, European integration aspects]: zbirnyk tez dopovidej IV Mizhnarodnoi' naukovo-praktychnoi' konferencii' (naukove elektronne vydannja), 25 zhovt. 2022 r. Kyi'v: DNU «Instytut osvitn'oi' analityky», 2022. 360 s. (in Ukrainian)

Psyhologichni osoblyvosti students'kogo viku [Psychological characteristics of student age]. Na dopomogu kuratoram. Vyp. 3 / [ukladachi: L.M. Javorovs'ka, R.F. Kamyshnikova, O.Je. Polivanova, S.G. Janovs'ka, S.M. Kudelko]. H.: HNU imeni V.N. Karazina, 2013. (in Ukrainian)

Syn'ov, V.M., Shherbyna, O.O. (2015). Rozvytok intelektual'nyh umin' majbutnih fahivciv vojenno‐dyplomatychnoi' sluzhby u hodi inshomovnoi' pidgotovky [Development of intellectual skills of future specialists of the military-diplomatic service in the course of foreign language training]. [Elektronnyj resurs] Visnyk Nacional'noi' akademii' Derzhavnoi' prykordonnoi' sluzhby Ukrai'ny. Serija: Pedagogika. Vyp. 5. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2015_5_17 (in Ukrainian)

Teoretychni ta praktychni aspekty pidgotovky psyhologiv u zakladah vyshhoi' osvity [Theoretical and practical aspects of psychologists' training in higher education institutions]: zb. materialiv Vseukrai'ns'kogo naukovo-praktychnogo seminaru z mizhnarodnoju uchastju, Kyi'v, 31 bereznja 2021 r. Kyi'v: NUBiP Ukrai'ny, 2021 (in Ukrainian)

Shherbyna, O.O., Rafal's'ka, M.O., Polodjuk, M.M. (2023). Vykladannja inozemnyh mov dlja doroslyh: komunikacija i motyvacija [Teaching foreign languages to adults: communication and motivation]. Akademichni Vizii', 19. https://doi.org/10.5281/zenodo.7954524 (in Ukrainian)

Asassfeh, S., Khwaileh, F., Al‐Shaboul, Y., & Alshboul, S. (2012). Communicative language teaching in an EFL context: Learners' attitudes and perceived implementation. Journal of Language Teaching and Research, 3(3), 525‐535.

Cheng, W. (2015). A case study of action research on communicative language teaching. Journal of Interdisciplinary Mathematics, 18(6), 705‐717. https://doi.org/10.1080/09720502.2015.1108075

Key Competences for Lifelong Learning. A European Reference Framework. Brussels: European Commission, 2004. 20 p.

Mahmoud Itmeizeh, M., & Ibnian, S.S. (2022). Psychological and Pedagogical Implements of Communicative Language Teaching and Total Physical Response Methods. Arab World English Journal, 13 (3), 339‐355. DOI: https://dx.doi.org/10.24093/awej/vol13no3.22

Noori, Abdullah (2018). Communicative Language Teaching (CLT) in EFL Context: Exploring Afghan EFL Lecturers’ Perceived Challenges in Implementing CLT. International Journal of Research. 5, 1049‐1063.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-26

Як цитувати

Олександренко , К., & Росквас, І. . (2025). ОСОБЛИВОСТІ ІНШОМОВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПСИХОЛОГІВ. Вісник Національного університету оборони України, 84(2), 136–141. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2025-84-2-136-141

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ