ПСИХОЛОГІЧНЕ БЛАГОПОЛУЧЧЯ ЗДОБУВАЧІВ ЗВО У КОНТЕКСТІ НАДАННЯ ЇМ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-6858-2025-87-5-181-188Ключові слова:
психологічне благополуччя, щастя, задоволеність життям, смисложиттєві орієнтації, психологічна допомога.Анотація
У статті презентується типологія психологічного благополуччя здобувачів і визначення мішеней психологічної допомоги їм залежно від належності кожного до певного типу. Психологічна допомога, спрямована на підвищення рівня благополуччя здобувачів, має вибудовуватися з врахуванням виявленої типології, на основі вивчення та розвитку сильних сторін особистості як ресурсів психологічного благополуччя. Основними мішенями допомоги можна вважати розвиток системи ментальних ресурсів здобувачів, побудову індивідуальної траєкторії розвитку, актуалізацію особистісного потенціалу, розширення соціальної мережі допомоги, розвиток суб'єктного контролю ситуації.
Завантаження
Посилання
Albert, Ellis (1973). Humanistic Psychotherapy: The Rational-emotive Approach. Julian Press. 273 p.
Beiter, R, Nash, R., McCrady, M., Rhoades, D., Linscomb, M., Clarahan, M., Sammut S. (2015). The prevalence and correlates of depression, anxiety, and stress in a sample of college students. J Affect Disord, 3, 90-96. DOI:10.1016/j.jad.2014.10.054
Deasy, C., Coughlan, B., Pironom, J., Jourdan, D., Mannix-McNamara, P. (2014). Psychological Distress and Coping amongst Higher Education Students : A Mixed Method Enquiry. PLOS ONE, 9(12). DOI: https:10.1371/journal. pone.0115193
Erschens, R., Herrmann-Werner, A., Keifenheim, K.E., Loda, T., Bugaj, T.J., Nikendei, C., Lammerding-Köppel M., Zipfel S. (2018). Differential determination of perceived stress in medical students and high-school graduates due to private and training-related stressors. PLoS One, 13(1). DOI:10.1371/journal.pone.0191831
Fava, A.G., Ruini, C. (2003). Development and characteristics of a well-being enhancing psychotherapeutic strategy: well-being therapy. Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry, 34, 45-63.
Freire, C., Ferradás, M., Regueiro, B., Rodríguez, S., Valle, A., Núñez, J. (2020). Coping Strategies and Self-Efficacy in University Students: A Person-Centered Approach. Frontiers in Psychology, 11, 841-860. DOI:10.3389/fpsyg.2020.00841
Green, L.S., Oades, L.G., Grant, A. (2006). Cognitive-behavioral, solution-focused life-coaching: enhancing goal striving, well-being, and hope. Journal of Positive Psychology, 2, 142-144.
Gustems-Carnicer, J., Calderón, C., Calderón-Garrido, D. (2019). Stress, coping strategies and academic achievement in teacher education students. European Journal of Teacher Education, 42(3), 375-390. DOI:10.1080/02619768.2019.1576629
Kim, J.E., Saw, A., Zane, N. (2015). The influence of psychological symptoms on mental health literacy of college students. American Journal of Orthopsychiatry, 85(6), 620-630. DOI: 10.1037/ort0000074
Popovic, N. (2014). Should Education Have Happiness Lessons? The Oxford Handbook of Happiness / Еds. S.A. David, I. Boniwell, A.C. Ayers. Oxford: Oxford University, 551-562.
Seligman, M.E. (2002). Positive Psychology, Positive Prevention, and Positive Therapy. Handbook of Positive Psychology / Еds. C.R. Snyder, S.J. Lopez. New York: Oxford University 3-7.
Sin, N.L., Lyubomirsky, S. (2009). Enhancing well-being and alleviating depressive symptoms with positive psychology interventions: A practice-friendly meta-analysis. Journal of Clinical Psychology, 65, 467-487.
Tam, C.C., Li, X., Benotsch, E.G., Lin, D.A. (2020). Resilience-Based Intervention Programme to Enhance Psychological Well-Being and Protective Factors for Rural-to-Urban Migrant Children in China. Applied Psychology: Health and Well-Being, 12, 53-76. DOI: 10.1111/aphw.12173
Waters, L. (2011). A Review of School-Based Positive Psychology Interventions. Australian Journal of Educational and Developmental Psychology,2, 75-90.
Weber, J., Skodda, S., Muth, T., Angerer, P., Loerbroks, A. (2019). Stressors and resources related to academic studies and improvements suggested by medical students: a qualitative study. BMC Medical Education, 19(1): 312. DOI:10.1186/s12909-019-1747-z
Yavuz, H. (2020). Stress coping strategies of university students. Cypriot Journal of Educational Sciences, 15, 1202-1217. DOI: 10.18844/cjes.v15i5.5171
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Вісник Національного університету оборони України

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.