ДОСЛІДЖЕННЯ КОРЕКЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ НАСТІЛЬНИХ РОЛЬОВИХ ІГОР В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОГО ІНТЕЛЕКТУ ОСОБИСТОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2025-87-5-44-51

Ключові слова:

настільна рольова гра, Dungeons & Dragons, соціальний інтелект, психокорекція, молодь, групова взаємодія, психоемоційний стан.

Анотація

У статті досліджується психокорекційний потенціал настільної рольової гри Dungeons & Dragons у контексті розвитку соціального інтелекту молоді. Розглядається гра як форма ігрової психокорекції, що поєднує елементи наративу, групової взаємодії та рольового моделювання поведінки. Представлено огляд теоретичних підходів до вивчення настільних рольових ігор (НРІ) та емпіричних даних щодо їх впливу на психоемоційний стан, креативність, емпатію й моральне судження гравців. Експериментальна частина дослідження включала порівняння результатів тестування учасників контрольної та експериментальної груп до і після участі в довготривалій кампанії D&D. Використано психодіагностичні методики для оцінки рівня тривожності, депресивності, самооцінки та психологічного добробуту. Кількісний та якісний аналіз результатів засвідчив наявність статистично значущих позитивних змін у психоемоційному стані гравців експериментальної групи, що дозволяє зробити висновок про корекційний та підтримувальний вплив гри. Отримані дані підтверджують доцільність використання НРІ як інструменту групової психокорекції в роботі з молоддю.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Артем Восковський, Національний університет «Львівська політехніка»

аспірант кафедри теоретичної та практичної психології

Посилання

Adams, A. S. (2013). Needs Met Through Role-Playing Games: A Fantasy Theme Analysis of Dungeons & Dragons. Kaleidoscope: A Graduate Journal of Qualitative Communication Research, 12(6), 69–86. https://opensiuc.lib.siu.edu/kaleidoscope/vol12/iss1/6

Bean, A., & Connell, M. (2023). The Rise of the Use of TTRPGs and RPGs in Therapeutic Endeavors. Journal of Psychology and Psychotherapy Research, 10, 1–12. https://doi.org/10.12974/2313-1047.2023.10.01

DeRenard, L. A., & Kline, L. M. (1990). Alienation and the Game Dungeons and Dragons. Psychological Reports, 66(3), 1219–1222.

Dungeons & Dragons | Official Home of the World's Greatest Roleplaying Game. (2025). D&D Official | Dungeons & Dragons. https://www.dndbeyond.com/.

Henrich, S., & Worthington, R. (2021). Let Your Clients Fight Dragons: A Rapid Evidence Assessment regarding the Therapeutic Utility of ‘Dungeons & Dragons’. Journal of Creativity in Mental Health, 18(3), 383–401. https://doi.org/10.1080/15401383.2021.1987367

Holbrook, M. B., Chestnut, R. W., Oliva, T. A., & Greenleaf, E. A. (1984). Play as a Consumption Experience: The Roles of Emotions, Performance, and Personality in the Enjoyment of Games. Journal of Consumer Research, 11(2), 728–739. https://doi.org/10.1086/209009

Ray, D. S., Purswell, K., Haas, S., & Aldrete, C. (2017). Child-Centered Play Therapy-Research Integrity Checklist: Development, reliability, and use. International Journal of Play Therapy, 26(4), 207–217. https://doi.org/10.1037/pla0000046

Sargent, M. S., & College, S. (2014). Exploring mental dungeons and slaying psychic dragons: an exploratory study. Masters Thesis, Smith College, 1–45.

Scudder, S. (2018). Reflections: The positive effects of cooperative roleplaying games on anxiety disorders [Senior Theses, Scripps College]. https://scholarship.claremont.edu/scripps_theses/1241

Simón, A. (1987). Emotional stability pertaining to the game of Dungeons & Dragons. Psychology in the Schools, 24(4), 329–332. https://doi.org/10.1002/1520-6807(198710)24:4%3C329::aid-pits2310240406%3E3.0.co;2-9

Smith, C. W., & Renter, S. G. (1997). The Play Is the Thing. Journal of Family Psychotherapy, 8(3), 67–72. https://doi.org/10.1300/J085V08N03_07

Spinelli, L. (2018). Tabletop Role-Playing Games and Social Skills in Young Adults. Honors College Theses, 192, 1–36. https://digitalcommons.pace.edu/honorscollege_theses/192

Williams, J. P., Kirschner, D., Mizer, N., & Deterding, S. (2018). Sociology and Role-Playing Games. Role-Playing Game Studies, 1(12), 227–244. https://doi.org/10.4324/9781315637532-12

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-30

Як цитувати

Восковський, А. (2025). ДОСЛІДЖЕННЯ КОРЕКЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ НАСТІЛЬНИХ РОЛЬОВИХ ІГОР В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ СОЦІАЛЬНОГО ІНТЕЛЕКТУ ОСОБИСТОСТІ. Вісник Національного університету оборони України, 87(5), 44–51. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2025-87-5-44-51

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ