ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ОСОБЛИВОСТЕЙ СТРЕСОСТІЙКОСТІ СТУДЕНТІВ ТА ФАХІВЦІВ СОЦІОНОМІЧНИХ ПРОФЕСІЙ

Автор(и)

  • Г. Дубчак кафедри психології Відкритого міжнародного університету розвитку людини «Україна», Україна
  • Л. Сердюк лабораторія психології особистості імені П. Р. Чамати Інституту психології імені Г. С. Костюка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2018-50-2-31-38

Ключові слова:

професійна підготовка, соціономічні професії, стресс, професійна стресостійкість, рівень психічної напруги.

Анотація

У статті обґрунтовано актуальність вивчення проблеми професійної стресостійкості фахівців соціономічних професій. Розкрито зміст поняття «професійна стресостійкість». Описано процедуру дослідження з використанням методики експрес-діагностики рівня психоемоційної напруги (О.Копіна, К.Суслова, Є.Заїкін, 1995) та Бостонського тесту стресостійкості. Представлено результати емпіричного дослідження особливостей стресостійкості і психоемоційної напруги у студентів, що навчаються за соціономічними професіями та працюючих фахівців. Визначено спільні та відмінні особливості стресостійкості майбутніх та працюючих фахівців різних соціономічних професій. Виявлено, що студенти більше задоволені своїм здоров’ям, умовами життя, рівнем задоволення основних життєвих потреб та життям в цілому, ніж фахівці. Однак фахівці характеризуються високою стресостійкістю порівняно зі студентами. Виявлені відмінності є істотними статистично.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

Г. Дубчак, кафедри психології Відкритого міжнародного університету розвитку людини «Україна»

доктор психологічних наук, доцент

Л. Сердюк, лабораторія психології особистості імені П. Р. Чамати Інституту психології імені Г. С. Костюка

доктор психологічних наук, професор, завідувач лабораторії

Посилання

Дубчак Г.М. Розуміння професійної стресостійкості у психологічній літературі / Г. М. Дубчак // Науковий вісник Чернівецького університету : Збірник наукових праць. – Вип. 649. Педагогіка та психологія. – Чернівці : Чернівецький нац. університет, 2014. – С.39-47

Климов Е. А. Введение в психологию труда / Е. А. Климов. – М. : Изд-во Моск. ун-та, 1988. – 199 с.

Копина О. С. Экспресс-диагностика уровня психоэмоциального напряжения и его источников / О. С. Копина, Е. А. Суслова, Е. В. Заикин. – Вопросы психологии. – № 3. – 1995. – С. 119-132.

Сердюк Л.З. Мотивація учіння особистості як детермінований та самодетермінований феномен // Збірник наукових праць: філософія, соціологія, психологія. – Івано-Франківськ: Вид-во ДВНЗ» Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», 2015. – Вип. 20, ч.2. – 248 с. – С.93-102.

Tomaszewski T. Człowiek w sytuacji / Т. Tomaszewski // Psychologia ; [red. Tadeusz Tomaszewski]. – Warszawa : PWN, 1975. – 891 s.

Щербатых Ю.В. Психология стресса и методы коррекции / Ю.З. Щербатых. – СПб.: Питер, 2006. – 256 c.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-02-27

Як цитувати

Дубчак, Г., & Сердюк, Л. (2019). ПОРІВНЯЛЬНИЙ АНАЛІЗ ОСОБЛИВОСТЕЙ СТРЕСОСТІЙКОСТІ СТУДЕНТІВ ТА ФАХІВЦІВ СОЦІОНОМІЧНИХ ПРОФЕСІЙ. Вісник Національного університету оборони України, 50(2), 31–38. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2018-50-2-31-38

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ