ОКРЕМІ ПІДХОДИ ДОСЛІДЖЕННЯ ОСОБИСТІСНОЇ І ПРОФЕСІЙНОЇ ЗРІЛОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.33099/2617-6858-2019-53-3-16-23Ключові слова:
особистісна зрілість, самоактуалізація, саморегуляція, особистісне зростання, професійна підготовка.Анотація
У статті розглядається проблема дослідження особистісної і професійної зрілості особистості. Проаналізовано окремі наукові підходи вивчення особистісної та професійної зрілості майбутніх фахівців. Виділено структурні компоненти та показники особистісної зрілості. Підкреслено, що особистісна зрілість повинна розглядатись у якості функціональної компоненти професійної діяльності. Проаналізовано загальні характеристики професійно зрілої особистості: автономність, поінформованість про світ професій, уміння співвіднести інформацію зі своїми особливостями, уміння приймати рішення, уміння планувати своє професійне життя, емоційне залучення в ситуацію рішення. Підкреслено тісний зв'язок особистісної та професійної зрілості в соціономічних професіях, в яких особистісна зрілість є складовою професіоналізму.
Завантаження
Посилання
Абульханова К.А. Время личности и время жизни / К.А. Абульханова, Т.Н. Березина. – СПб. Алетейя, 2001. – 304 с.
Абульханова-Славская К.А. Стратегия жизни. / К.А. Абульханова-Славская. – М.: Мысль, 1991. – 298 с.
Білодіда І. К Словник української мови : в 11 т. / АН УРСР, Ін-т мовознавства; К.: Наук. думка. – Т. 3., 1972. – 708 с.
Брантова Ф. С. Представления о психологически зрелой личности в сознании людей разного возраста : дис. ... канд. психол. наук : 19.00.01 / Фатимет Султановна Брантова – М., 2011. –247 с.
Дідик Н. М. Професійно значущі характеристики особистісної зрілості майбутніх психологів : дис. … кандидата психол. наук : 19.00.07 / Наталія Михайлівна Дідик. – Київ, 2013. – 187 с.
Дьоміна Г. А. Психологічні особливості формування та активізації особистісної зрілості / Г. А. Дьоміна // Практична психологія та соціальна робота, 2006. – №5. – С. 24 – 31.
Комар Т. В. Професійна зрілість особистості у її соціально-психологічному
просторі // Збірник наукових праць Національної академії Державної прикордонної
служби України. Сер.: Педагогічні та психологічні науки. 2014. № 2. С. 287–299.
Пиняева С.Е., Андреев И.В. Личностное и профессиональное развитие в период зрелости / С. Е. Пиняева, И. В. Андрев. [Електронний реурс]. Режим доступу www.: library.by/portalus.
Титаренко Т. М. Рання молодість: проблеми смислоутворення, подальше професійне й життєве самовизначення / Основи практичної психології / В. Панок, Т. Титаренко, Н. Чепелєва та ін. – Вид. 2-е. – К.: Либідь, 2001. – 150 с.
Цина В. І. Моделювання процесу формування особистісно професійної зрілості майбутніх педагогів в умовах ВНЗ. / В. І. Цина. – Молодь і ринок. 2014. No 10. С. 61–66.
Штепа О. С. Диспозиційна модель особистісної зрілості : дис.… кандидата психол. наук : 19.00.05 / Олена Станіславівна Штепа. – Львів, 2003. – 146 с.