МОТИВИ ДОСЯГНЕННЯ УСПІХУ ТА УНИКНЕННЯ НЕВДАЧ У НАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ-ПСИХОЛОГІВ

Автор(и)

  • С. Діхтяренко доцент кафедри психології Уманського державного педагогічного університету ім. Павла Тичини, Україна

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2018-49-1-32-37

Ключові слова:

мотиваційна сфера, майбутні психологи, процес навчання, учіння, учбова діяльність.

Анотація

У статті викладено основні рeзультaти емпіричного дослідження динаміки мотиваційної сфери майбутніх психологів в процесі навчання. Здійснено диференційно-психологічний аналіз динамічної та змістовної сторін мотивації учіння студентів-психологів. Констатується вираженість негативної мотивації учіння практично на усіх курсах, тенденція зниження професійно-пізнавальних мотивів учіння на 2-му курсі і соціальних мотивів на 3-му курсі, що опосередковано впливає на зростання загального незадоволення процесом навчання на цих курсах, а також є показником наявності стратегії уникнення невдач як провідної стратегії у значної частки студентів. Високим є відсоток студентів, зорієнтованих на зовнішні стимули мотивування в учбовій діяльності, що свідчить про низьку самостійність, відсутності стійкої системи мотивів учіння і про загальну несформованість мотиваційної сфери. У частки студентів проявляється негативне ставлення до учіння, причому негативні мотиви у них входять до групи провідних мотивів учбової діяльності. Усе це обумовлює необхідність подальшого дослідження, розробки та наукового обґрунтування психологічного інструментарію та технологій корекції мотиваційної сфери студентів-психологів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

С. Діхтяренко, доцент кафедри психології Уманського державного педагогічного університету ім. Павла Тичини

кандидат психологічних наук, доцент

Посилання

Дусавицкий А.К. Мотивы учебной деятельности студентов: Учеб. пособие / А.К. Дусавицкий. - Харьков: ХГУ, 1987. - 55 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-02-18

Як цитувати

Діхтяренко, С. (2020). МОТИВИ ДОСЯГНЕННЯ УСПІХУ ТА УНИКНЕННЯ НЕВДАЧ У НАВЧАЛЬНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ-ПСИХОЛОГІВ. Вісник Національного університету оборони України, 49(1), 32–37. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2018-49-1-32-37

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ