МАНІПУЛЯЦІЇ ЯК УМОВА ВПЛИВУ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ НА ОСОБИСТІСТЬ СТУДЕНТА

Автор(и)

  • С. Макаренко Національний університет «Львівська політехніка», Україна
  • О. Войцеховська Національний університет «Львівська політехніка», Україна

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2020-54-1-121-128

Ключові слова:

реклама, соціальна реклама, маніпуляції, установки, мотиви, стереотипи поведінки.

Анотація

У статті розглянуто питання впливу сучасної української реклами на зміну культурних запитів населення шляхом впровадження певних цінностей і стандартів. Рекламні стандарти, цінності, які вона пропагує, претендують на роль загальнолюдських норм поведінки, яким потрібно слідувати. Здійснено аналіз дослідження вітчизняних та зарубіжних вчених психолого-педагогічної і методичної літератури з даної проблеми. Емпірично доведено, що маніпуляції у рекламі відбуваються шляхом нав'язування ідей, установок, мотивів, стереотипів поведінки. Особлива увага в статті скерована на використання маніпулятивних технік та основних рекламних ефектів, що впливають на емоційно-почуттєву сферу (ефект привабливості, ефект авторитету, ефект подяки, ефект кольору) у впливі на психіку людини.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографії авторів

С. Макаренко, Національний університет «Львівська політехніка»

кандидат психологічних наук, доцент

О. Войцеховська, Національний університет «Львівська політехніка»

кандидат психологічних наук, старший викладач

Посилання

Андрусенко А. С. Соціальна реклама в Україні: здобутки та перспективи / А. С. Андрусенко // Маркетинг в Україні. – 2006. – Т. 3, №1. – С.4-5.

Беликова Ю.В. Эмоции в социальной рекламе / Ю.В. Беликова // Социальная реклама в современном обществе. – 2011. – Т. 1. №10. – С. 22-24.

Василик М.А., Вершинін М.С. Політична та соціальна реклама: / М. А. Василик, М. С. Вершинін. – Москва : Гардарики, 2001. – 328 с.

Геращенко Л. К. Психология рекламы / Л. К. Геращенко. – М.: Астрель, 2006. – 298 с.

Денисенко Л. Д. Реклама в нашому житті / Л. Д. Денисенко. – К.: Наука і світ.– 2008. – 56 с.

Димшиц М. Н. Манипулирование покупателем/ М. Н. Димшиц. – Москва : Омега–Л, 2004. – 252 с.

Доценко Е. Л. Психологія маніпуляції: феномени, механізми і захист / Е. Л. Доценко. – Москва : ЧеРо, 1997. – 344 с.

Зелінський С. А. Маніпуляції масами і психоаналіз. Маніпулювання масовими психічними процесами / С. А. Зелінський. – СПб. : Видавничо-Торговий Дім "Скіфія", 2008. – 248 с.

Зінченко В. П. Великий психологічний словник / упоряд. і ред. Б.Г. Мещеряков, В. П. Зінченко. – СПб.: Прайм – Еврознак, 2007. – 672 с.

Ильясов Ф. Н. Рекламная цивилизация. Возможен ли переход от конкуренции реклам к конкуренции качеста/ Ф. Н. Ильясов // Социол. исслед. – 2009. – Т. 2, №. 7. – С. 95-100.

Кара – Мурза С. Г. Маніпуляція свідомістю / С. Г. Кара – Мурза. – К.: Орріяні, 2000. – 448 с.

Лапин Н. И. Социокультурные трансформации / Н. И. Лапин. – Москва : Иф Ран, 2000. – 174 с.

Лященко А. В Соціально–культурний вплив реклами на формування та зміну ціннісних орієнтацій / А.В. Лященко // Соціальні комунікації. Літературознавство. – Дніпропетровськ :ДНУ, 2008. – С. 71-76.

Федотова Л. Н. Социология рекламной деятельности / Л. Н. Федотова. – М.: Наука, 2005. – 181 с.

Шейнов В. П. Манипулирование сознанием / В. П. Шейнов. – М.: Харвест, 2010. – 768 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-03-25

Як цитувати

Макаренко, С., & Войцеховська, О. (2020). МАНІПУЛЯЦІЇ ЯК УМОВА ВПЛИВУ СОЦІАЛЬНОЇ РЕКЛАМИ НА ОСОБИСТІСТЬ СТУДЕНТА. Вісник Національного університету оборони України, 54(1), 121–128. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2020-54-1-121-128

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ