TRIGGER IN ADVERTISING AS A METHOD OF PSYCHOLOGICAL INFLUENCE ON CONSUMER BEHAVIOR

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.33099/2617-6858-2020-55-2-23-27

Ключові слова:

поведінка споживачів, психологія поведінки, маркетинг, тригери, психологія реклами.

Анотація

Поведінка споживачів — це основа, на якій базується вся маркетингова діяльність підприємства. Споживання, та саме становище споживача, є обов'язковою та невід'ємною частиною конкурентних відносин. Сфери виробництва і торгівлі спрямовані на боротьбу за споживача. Останніми роками проблема ролі реклами на поведінку споживачів привертає увагу науковців. Для з’ясування вищевказаних проблем необхідно зазначити, що важливу роль у формуванні реклами, як впливу на поведінку споживачів, відіграє психологічний фактор.

Метою нашого дослідження є проведення теоретичного аналізу психологічних аспектів використання тригерів у рекламі як методів впливу на поведінку споживачів.

Методологічною основою даного дослідження є теоретичний аналіз джерел, які визначають специфічність психологічних аспектів побудови тригерів та їх використання засобам реклами.

Наукова новизна полягає у визначенні психологічних принципів, які лежать в основі побудови тригерів. Встановлено, що поведінка споживачів стосовно товарів і послуг визначається низкою факторів психологічного, соціально-психологічного та економічного рівнів. Доведено, що процес споживання повинен з'являтися у моделі, яка охоплює його повністю: від актів сприйняття та прийняття рішень щодо використання чи невикористання певних товарів чи послуг до форм їх практичного використання. Мотивація також дуже важлива для прийняття рішення про покупку, тобто чому споживач вирішив придбати певний товар. З’ясовано, що маркетингові комунікації впливають на поведінку споживачів, при цьому необхідно мати інформацію про характер поведінки споживача. Встановлено, що у процесі реклами слід чітко знати: 1) що визначає поведінку споживачів на ринку; 2) хто впливає на рішення про придбання товару; 3) на основі чого споживачі приймають рішення. Під впливом емоцій радості, страху, здивування, гніву споживач приймає рішення робити покупки. У статті проаналізовано можливості тригерного впливу на спрямування поведінки споживачів у маркетинговій діяльності за допомогою реклами. Описано основні характеристики тригерів та їх вплив на поведінку споживачів за допомогою реклами. Висвітлено принципи, на яких базуються тригери, а саме: принцип взаємності, принцип зобов’язань, принцип стада, принцип дефіциту, принцип підтвердження, принцип довіри, принцип інновацій, принцип заборони.

Результати даного теоретичного дослідження мають важливе значення для подальшої розробки моделей та методів експериментального вивчення особливостей використання тригерів за допомогою реклами з метою впливу на поведінку споживачів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Біографія автора

Beata Barchi, Мукачівський державний університет

кандидат психологічних наук

Посилання

Eibel-Spanyi K., Hofmeister-Toth A. The impact of values on consumer behaviour. International Journal of Economics and Business Research (IJEBR), Vol. 5, No. 4, 2013

Mikulincer M., Shaver Ph., (2019). Attachment orientations and emotion regulation. Current Opinion in Psychology, 10.1016/j.copsyc.2018.02.006, 25, P.6-10 (in English).

Silva, C., Soares, I. & Esteves, F. (2012). Attachment insecurity and strategies for regulation: When emotion triggers attention. Scandinavian Journal of Psychology 53, P. 9-16 (in English).

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-10-12

Як цитувати

Barchi, B. (2020). TRIGGER IN ADVERTISING AS A METHOD OF PSYCHOLOGICAL INFLUENCE ON CONSUMER BEHAVIOR. Вісник Національного університету оборони України, 55(2), 23–27. https://doi.org/10.33099/2617-6858-2020-55-2-23-27

Номер

Розділ

ПИТАННЯ ПСИХОЛОГІЇ